BRATISLAVA - Malé auto pre ženy, veľké pre mužov. Tradičný mýtus o majiteľoch áut je v skutočnosti omyl. Podľa najnovších štatistík spoločnosti AAA AUTO za rok 2014 pohlavie pri výbere typu auta vôbec nerozhoduje.
A platí to na Slovensku aj v Česku. Najčastejšou voľbou mužov aj žien je hatchback. Tento typ vozidla si za minulý rok kúpilo viac ako 14 percent žien v Česku aj na Slovensku. Pri mužoch je to takmer raz toľko.
Ako druhý typ majú obe pohlavia rovnako radi kombi. Aj tu je vyvrátená teória, že ženy preferujú malé vozidlá. Kombi uprednostní pri kúpe 5 percent žien na Slovensku a 7 percent žien u našich západných susedov. Približne 20 percent mužov si kúpi tento typ auta s veľkým úložným priestorom, a to v oboch krajinách. Číselné údaje predstavujú časť zo 100 percent všetkých predaných typov vozidiel. Na treťom mieste sa zhodli muži a ženy u nás na menšom type sedan, no v Česku majú radšej MPV.
Pri pohonných hmotách vlani predaných áut v AAA AUTO víťazí benzín nad dieslom. Ukazuje to na mierny pokles záujmu o naftové motory, ktoré boli ešte pred pár rokmi viac v obľube.
V slovenských pobočkách spoločnosti si kúpilo auto na benzín 51,5 percenta motoristov, v Česku mu dalo prednosť 53,6 percent zo všetkých kupujúcich.
Z vlaňajších štatistík vyplýva, že z celkového počtu kupujúcich v AAA AUTO predajniach v SR a ČR je viac mužov ako žien. To je trend, ktorý sa nemení a kúpa auta naďalej ostáva výsadou mužov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies