BRATISLAVA – Ak je to nevyhnutné, možno linku 112 kontaktovať aj prostredníctvom SMS-ky. Táto služba je v prvom rade určená pre tých ľudí, ktorí telefonát nedokážu využiť pre zdravotné znevýhodnenie alebo v situácii, keď je volať nebezpečné, napríklad v prípade násilného incidentu či únosu.
Podľa hovorcu ministerstva vnútra Mateja Neumanna by „správy mali byť čo najstručnejšie, aby operátori mohli rýchlo pochopiť situáciu. Je potrebné komunikovať jasne a stručne. Základné informácie, ktoré sú poskytované, by mali obsahovať čo najpresnejší popis miesta (adresa, orientačné body) a stručný opis situácie (napríklad požiar, dopravná nehoda, zdravotný problém)."
Operátori tiesňovej linky 112 majú možnosť odpovedať na SMS správu alebo si vyžiadať dodatočné informácie, ak to situácia umožňuje.
Neumann tiež zopakoval zásady komunikácie s operátorom tiesňovej linky. Ako zdôraznil, číslo 112 slúži na oznámenie incidentu najmä v prípade, keď je potrebný zásah viacerých zložiek. Obsluhuje ho koordinačné stredisko zložiek integrovaného záchranného systému.
Podľa Neumanna je dôležité po zavolaní na tiesňovú linku zostať v pokoji. Komunikovať by sa malo vecne, pokojne a zrozumiteľne. Operátorovi treba zodpovedať, kde sa incident stal. To je veľmi dôležitá otázka pre vyslanie zložiek.
Operátor bude potrebovať aj informácie o incidente. Treba odovzdať aj údaje o tom, komu sa incident stal, ale aj doplňujúce informácie, napríklad, či bolo zasiahnuté dieťa a podobne.
Neumann: „Po zodpovedaní týchto základných otázok bude následne hovor presmerovaný na príslušnú záchrannú zložku, počas tohto prepojenia je veľmi dôležité zostať na linke a neskladať telefón.“
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies