LONDÝN – V novembri 2013 TfL vydalo oznam, že vačšina liniek metra bude piatky a soboty jazdiť po novom už aj po celú noc. K nim sa pridá aj London Overground a DLR.
Do konca tohto roka začnú 24 hodinovú prevádzku linky Piccadilly, Victoria, Central, Jubilee a Northern. V roku 2017 sa nočná prevádzka rozšíri aj na London Overground a do roku 2021 aj linky Metropolitan, Circle, District, Hammersmith & City a Docklands Light Railway, známa ako DLR.
Nočná prevádzka je súčasťou dlhodobého ekonomického plánu ministra financií Georga Osborna a starostu Londýna Borisa Johnsona, podľa ktorých tento krok prinesie do pokladnice hlavného mesta až 6,4 miliardy libier do roku 2030 a vytvorí 500.000 nových pracovných miest.
V súčasnosti sa z centra Londýna dostanete metrom v piatok a sobotu len do 0.30, kedy ide posledná súprava.
Minister George Osborne povedal: "Žijeme v meste, ktoré je na nohách 24 hodín denne a starosta sa chystá predstaviť plán 24 hodinovej prevádzky metra, ktorý uľahčí ľuďom život."
Šesťbodový plán pre Londýn
Minister financií a londýnsky starosta navrhli šesťbodový plán, ktorý nazvali "24-hodinový Londýn".
- Predstihnúť v raste New Yorku a do roku 2030 priniesť do rozpočtu mesta 6,4 miliardy libier
- Vytvoriť viac ako 500.000 nových pracovných miest do roku 2020
- Vyriešiť v Londýne problém s bývaním vybudovaním viac ako 400.000 nových bytov a domov do roku 2025
- Priniesť nové investície vo výške 10 miliárd libier v priebehu budúceho volebného obdobia
- Urobiť z Londýna svetové centrum kreatívneho a obchodného života, vrátane novej štúdie na vytvorenie koncertnej sály svetovej triedy, v ktorej čele by stál Barbican Centre
- Nové právomoci pre starostu Londýna na podporu hospodárskeho rastu a mať väčšiu kontrolu nad plánovacími rozhodnutiami
Starosta Londýna Boris Johnson povedal: "Počet obyvateľov Londýna neustále rastie, takže investície do infraštruktúry ako tieto zabezpečia, že hlavné mesto bude konkurencieschopné a najlepšie veľkomesto, v ktorom ľudia žijú."
Člen Labour London Assembly Tom Copley povedal: "Počas úradovania Borisa Johnsona zdraželo cestovné o viac ako 40% a cestujúci teda oprávnene očakávajú zlepšenia. Faktom však ostáva, že tieto smelé plány prinesú svoje ovocie až potom, ako súčasný starosta Londýna Johnson a minister financií Osborne už nebudú vo svojich funkciách."
Steve Hedley z RMT povedal, že odbory nie sú proti zmenám, ale na druhú stranu by nemali ohroziť bezpečnosť cestujúcich. "Sme si vedomí, že tieto zmeny vytvoria nové pracovné miesta a pomôže to ekonomike, ale nemôžeme to urobiť na úkor bezpečnosti a pohodlia našich cestujúcich a vlastne aj našich zamestnancov. Všetci chceme nočnú prevádzku metra a chápeme, že to v konečnom dôsledku pomôže mestu, ale na to potrebujeme dostatok personálu a vedenie hlavne musí zmeniť tento šialený návrh na zavretie všetkých pokladní s lístkami."
Výkonný riaditeľ londýnskeho metra Mike Brown už skôr uviedol: "Nová prevádzka metra podporí zamestnanosť a ekonomike prinesie stovky miliónov libier."
Transport for London (TfL) tiež potvrdil, že sa rozšíri wi-fi pripojenie do všetkých podzemných častí metra do konca budúceho volebného obdobia.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies