Množstvo sledovateľov sa však zamýšľa, či je tento netflixovský obľúbenec natočený alebo aspoň inšpirovaný skutočným príbehom. Napriek množstvu konšpiračných teórií, sme sa pokúsili hľadať skutočné odpovede.
Show, v ktorej stovky hráčov s nedostatkom peňazí a obrovskými dlhmi prijímajú zvláštne pozvanie súťažiť v detských hrách, zaujala milióny ľudí po celom svete. Výherca si odnesie 45,6 milrárd johukórejských wonov, avšak za cenu obrovského krviprelievania.
Populárny seriál Squid Game naplnil srdcia milovníkov prvej série obrovským nadšením. Jeho druhé pokračovanie bolo neuveriteľným úspechom a už v prvom týždni tvorcom zarobilo rekordné sumy. Netflix okamžite začal reagovať na základňu fanúšikov sériou rôznych online hier a krátko na to sa chytili aj reklamné kampane na pizzu či iné produkty. Trh na Squid game kráľovsky vyryžoval. Aktuálne fanúšikovia diela netrpezlivo vyčkávajú na tretiu sériu obľúbeného seriálu.
Množstvo sledovateľov sa však zamýšľa, či je tento netflixovský obľúbenec natočený alebo aspoň inšpirovaný skutočným príbehom. Napriek množstvu konšpiračných teórií, sme sa pokúsili hľadať skutočné odpovede.
Odpoveď spisovateľa a režiséra Squid Game, Hwanga Dong-hyuka je len začiatkom nášho pátrania. Otvorene priznal spojenie seriálu s obľúbenými komiksami, ktoré ho kedysi fascinovali a trávil veľa voľného času ich čítaním.
"Voľne priznávam, že za tie roky som mal veľkú inšpiráciu z japonských komiksov a animácií. Keď som začínal, sám som bol vo finančnej tiesni a veľa času som trávil v kaviarňach čítaním komiksov vrátane "Battle Royale" a "Liar Game.". Zaujímalo ma, ako by som sa cítil, keby som sa hier zúčastnil sám. Ale zistil som, že hry sú príliš zložité a pre moju vlastnú prácu som sa namiesto toho zameral na používanie hier pre deti," povedal.
Hwang akékoľvek iné spojenie s realitou poprel, no to nezastavilo obrovský tok fanúšikovských otázok.
Pátranie v minulosti nás privádza ku príbehu, ktorý je vizuálne aj obsahovo veľmi podobný populárnej show Squid Game. Ide teda konkrétne o bunker známy ako Brother's home.
Jedna populárna fáma tvrdila, že tvorcovia založili show na skutočnom príbehu rukojemníkov zadržiavaných v juhokórejskom bunkri v roku 1986. Malo ísť o zariadenie, v ktorom boli zadržiavaní ľudia a museli absolvovať niekoľko hier, aby prežili. Bývalí väzni mali byť hladovaní, znásilňovaní, zneužívaní, mučení a zotročovaní. Hostiteľ s neľudskými myšlienkami sa nikdy nenašiel.
Tvorca relácie nikdy nespomenul žiadnu súvislosť a v rôznych rozhovoroch uviedol celý rad iných zdrojov inšpirácie.
V posledných dňoch niektorí užívatelia TikToku a ďalších platforiem šírili myšlienku, že Squid Game bola založená na skutočnom príbehu, konkrétne na udalostiach spojených s Brother's home v Pusane, kde dochádzalo k porušovaniu ľudských práv.
Tvrdilo sa, že v roku 1986 sa odohrávala skutočná hra v podzemnom bunkri, kde boli ľudia nútení prežiť niekoľko hier. Použité obrázky a videá boli však vytvorené umelou inteligenciou a spájané s tureckým umelcom. Podobné falošné informácie sa šírili už pri prvej sérii seriálu.
V seriáli Squid Game majú súťažiaci aspoň teoretickú možnosť rozhodnúť sa, či chcú hrať, aj keď je ich rozhodnutie ovplyvnené zúfalými finančnými problémami. Organizátori hry využívajú ich zúfalstvo a príťažlivosť peňažných odmien, čo vedie k nemilosrdnej súťaži. Naopak, väzni v Brothers Home, kórejskom koncentračnom tábore, nikdy nemali na výber. Približne 40-tisícľudí bolo uväznených bez súdneho procesu v rámci snahy štátu očistiť spoločnosť od "nežiaducich". Tieto podobnosti sú len povrchné, keďže Squid Game je fikcia, kým Brothers Home bola tragická realita.
Dalo by sa tvrdiť, že existujú určité paralely v tom, že „Squid Game“ a Brothers Home sú systémy, ktoré ponúkajú len málo skutočnej slobody a kde sa manipuluje skupinová dynamika. Prežitie v oboch znamená rešpektovanie mocenských štruktúr a dodržiavanie prísnych pravidiel. Počas celej série sa súťažiaci dostávajú do situácií, v ktorých musia v jednom prípade nadviazať spojenectvá, aby postúpili, kým neskôr ich prežitie závisí od zrady niekdajšieho partnera. Tomu sa darí vytvárať dramatický efekt, vyvolávať otázky osobnej etiky a budovať psychické napätie.
Podobne aj Squid Game kladie dôraz na grafické znázornenie násilia, ktoré posúva dej a zapája divákov. Park In-geun, zlý prevádzkovateľ Brother's home, spreneveril štátne dotácie a prinútil fyzickú prácu väzňov, aby sa obohatili. Bol tiež obvinený z krutého bitia a vraždenia väzňov.
Brothers Home bol nepochybne mŕtvou zónou ľudských práv, kde dochádzalo k obchodovaniu s ľuďmi, nútenej liečbe drogovej závislosti, nútenej práci, útokom a smrti.
V roku 2022, 35 rokov po prvom vyšetrovaní prokuratúry, kórejská komisia pre pravdu a zmierenie potvrdila celkovo 657 úmrtí v Brother's home v rokoch 1975 až 1986 a uznala zodpovednosť štátu za odškodnenie obetí. Štát sa však stále oficiálne neospravedlnil a naďalej sa odvoláva proti rozhodnutiu súdov o odškodnení.
To prehĺbilo traumu obetí, ktoré sa súčasne snažia získať späť svoj život a dokázať svoje skúsenosti.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies