BRATISLAVA - V období okolo Vianoc prispieva na charitu a dobročinné účely 52 percent Slovákov a Sloveniek.
Vyplýva to z prieskumu agentúry STEM/MARK, ktorý pre spoločnosť Home Credit Slovakia realizovala v dňoch 27. novembra až 3. decembra na vzorke 510 respondentov. Ako tiež výsledky ankety ukázali, väčšina vyzbieraných peňazí ide najmä na podporu detí. Slováci a Slovenky však podporujú aj chorých a hendikepovaných, potom chudobných a bezdomovcov, pričom nevynechávajú ani zvieratá, životné prostredie a seniorov.
Ako v ankete uviedlo jedenásť percent opýtaných, v období Vianoc prispieva vyššou sumou ako inokedy. Ďalších 16 percent zasa pomáha rovnakou sumou ako v inej časti roka. "Predvianočné obdobie je suverénne najvychytenejšou sezónou pre obchodníkov a tým pádom aj veľkou zaťažkávacou skúškou pre rodinné rozpočty. Výsledky výskumu, ale aj reálny život nám ukazujú, že vo väčšine prípadov dokážeme hospodáriť s financiami v domácnosti tak, že nám ostane aj na takéto dobročinné aktivity," zhodnotil Michal Kozub zo spoločnosti Home Credit Slovakia.
Podľa prieskumu tretina Slovákov a Sloveniek na benefičné účely vôbec neprispieva po celý rok. Väčšinou pritom ide o mladých ľudí do tridsať rokov. Z tých, čo dávajú na charitu, viac ako tretina venuje sumu do päť eur. Od päť do desať eur prispieva takmer 40 percent a dvadsať percent opýtaných dáva príspevok od 11 do 20 eur. Nájdu sa však aj takí, čo na dobročinné účely a charite venujú viac ako 40 eur, pričom ich je štyri percentá.
Z foriem získavania peňazí si prvenstvo držia pouličné zbierky a pokladničky. Týmto spôsobom pomáha šesť z desiatich respondentov. Peniaze bankovým prevodom zasiela 22 percent opýtaných a 18 percent zasiela darcovské SMS. Viac ako tretina respondentov pritom pomáha charitatívnym organizáciám kupovaním ich tovarov či výrobkov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies