BERLÍN - Tri nemecké politické strany sa po minuloročných voľbách dohodli, že odstránia sexistické plagáty z miest patriacich štátu.
Strana SPD – sociálna demokracia, Ľavica a Zelení pracujú na zavedení zákazu verejnej prezentácie stereotypov prostredníctvom billboardov na miestach, ktoré patria štátu. Predovšetkým Ľavica sa usiluje o presné vymedzenie toho, čo sa považuje za sexistické obrazy.
„Takáto reklama obsahuje fyzické či psychické zneužívanie alebo útlak páchaný mužmi na ženách. Zobrazuje ženu krásnu, ale súčasne hlúpu, hysterickú, šialenú, naivnú, bezdôvodne sa smejúcu alebo úplne pod vplyvom,“ uvádza Ľavica.
Zákaz by mal platiť aj pre reklamy, ktoré zachytávajú polonahé ženy popri oblečených mužoch. „Podobné znázornenia môžu vyvolávať dojem, že obe pohlavia si nie sú rovné. Ženské telo už nesmie byť naďalej prezentované ako objekt, tovar alebo produkt. ... Miesto nebude ani pre ženy zachytené v tiesni, vychovávajúce, pri domácich prácach vykonávaných s veľkou radosťou, závislé a zvádzajúce,“ vysvetľuje šéf Ľavice, Niklas Schenker.
S takýmto pohľadom však nesúhlasia opoziční kresťanskí demokrati a liberáli z FDP. Tvrdia, že vláda nemá právomoc zasahovať do voľného trhu a regulovať reklamu. Na prípadné porušenia zákona v tejto oblasti má dohliadať reklamná rada.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies