BRATISLAVA - V roku 2024 zaznamenali operátori na linke 112 výrazný pokles volaní, s celkovým počtom 836 715 volaní, čo je najnižší počet za posledné štyri roky.
V roku 2024 sa zaznamenal najnižší počet volaní na linku 112 za posledné štyri roky. Operátori v ôsmich koordinačných strediskách riešili celkom 836 715 volaní, čo je výrazný pokles oproti roku 2023, keď bolo zaznamenaných vyše 990 000 volaní. O tejto skutočnosti informoval hovorca ministerstva vnútra Matej Neumann.
Z týchto volaní bolo 226 vedených v inom jazyku ako slovenčine. Prostredníctvom systému eCall, ktorý je určený na núdzové volania priamo z automobilov, bolo v roku 2024 kontaktovaných koordinačné stredisko 112 celkom 8 859-krát. Ďalšou samostatnou kategóriou boli SMS správy na tiesňové číslo 112, ktorých bolo 13 207.
Najviac volaní prijali operátori v Košickom kraji, konkrétne 159 379. Naopak, najmenej volaní zaznamenali v Trenčianskom kraji, kde bolo prijatých 73 795 volaní. V Prešovskom kraji prijali vyše 137 000 hovorov a napríklad v Banskobystrickom a Bratislavskom kraji to bolo približne 105 000 hovorov.
Ministerstvo vnútra si v utorok, 11. februára, pripomenie Európsky deň tiesňovej linky 112. Pri tejto príležitosti budú v krajských mestách pripravené sprievodné programy najmä pre deti zo základných škôl.
Program bude zahŕňať stretnutia s operátormi linky, prehliadku priestorov koordinačných stredísk a v niektorých mestách aj ukážky činností zložiek Integrovaného záchranného systému.
Hovorca Matej Neumann zdôraznil význam tohto dňa a dôležitosť vzdelávania verejnosti o správnom využívaní tiesňovej linky 112, ktorá je kľúčová pre poskytovanie rýchlej a efektívnej pomoci v núdzových situáciách.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies