PARÍŽ - Parížska kandidatúra na usporiadanie olympijských hier v roku 2024 má logo a ďalších 8 miliónov eur na kampaň.
K národnej lotériovej spoločnosti Francaise des Jeux (FDJ), ktorá sa v januári zaviazala poskytnúť 2 milióny eur, sa rovnakou sumou pridali spoločnosti Caisse des Depots, Elior Group, JCDecaux a RATP.
"Tešíme sa na spoluprácu s našimi partnermi, vďaka ktorej môžeme šíriť nevšedný olympijský odkaz v celom našom meste aj krajine a vtiahnuť verejnosť do nášho zápasu o pridelenie práva hostiť olympijské hry 2024," uviedol výkonný šéf kandidatúry Étienne Thobois.
Celá kampaň bude stáť približne 60 miliónov eur, väčšinu z rozpočtu by mala pokryť neštátna sféra. Francúzska metropola sa chystá v prípade úspechu investovať do infraštruktúry 3 miliardy eur, samotná organizácia podujatia si vyžiada ďalších 3,2 miliardy eur.
Parížania v utorok predstavili aj logo kandidatúry. Tvoria ho pruhy vo farbe dúhy opisujúce štylizovanú symbiózu arabských číslic 2 a 4, ktorá zároveň predstavuje siluetu Eiffelovej veže. Obyvatelia sa s vizualizáciou mohli zoznámiť na Elyzejských poliach, projekciu premietli na oboch pilieroch Víťazného oblúka.
"Logo je modernou interpretáciou najznámejšieho symbolu Paríža - Eiffelovej veže. Stelesňuje bohatú a krásnu históriu mesta a zároveň pozitívnu energiu plnú optimizmu, života a ambícií vibrujúcej metropoly," uviedli predstavitelia kandidatúry. Na ceremoniáli nechýbali osobnosti politického, spoločenského sveta, športovú sféru reprezentovali okrem iných členovia Medzinárodného olympijského výboru (MOV) Guy Drut a Tony Estanguet.
V Paríži sa konali olympijské hry 1924. V súboji o OH 2024 si Francúzi zmerajú sily s Rímom, Budapešťou a Los Angeles. Pre nepriaznivý výsledok referenda vypadol z poľa uchádzačov nemecký Hamburg. O dejisku OH 2024 sa rozhodne na zasadnutí MOV v septembri 2017 v peruánskej Lime.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies