Mýtne značky autodopravcom na cestách chýbajú, žiadajú ich osadenie - Doprava Značky, ktoré by vodičov nákladných áut upozorňovali na mýtom spoplatnené úseky ciest, vodičom chýbajú a žiadajú ich osadenie. Je absurdné, keď ministerstvo dopravy tvrdí, že sm
Značky, ktoré by vodičov nákladných áut upozorňovali na mýtom spoplatnené úseky ciest, vodičom chýbajú a žiadajú ich osadenie. "Je absurdné, keď ministerstvo dopravy tvrdí, že sme si bez nich už zvykli," uviedla pre TASR predsedníčka Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) Ingrid Rosová.
Osadenie mýtnych značiek, ktoré by poukazovali na začiatok či koniec mýtom spoplatneného úseku ciest, ministerstvo dopravy neplánuje. V súčasnosti sú pritom takéto značky len na niektorých úsekoch diaľnic a rýchlostných cestách či na hraničných priechodoch. Chýbajú však najmä na cestách prvej triedy.
"Vodiči sa v celej Európe riadia práve podľa takýchto značiek, najmä zahraniční, ktorí nepoznajú spoplatnené úseky," opísala Rosová. Podľa nej tak nie je fér, keď potom polícia dáva vodičom pokuty za to, že neplatia za jazdu po neoznačených úsekoch ciest.
Osadenie mýtnych značiek vodičom sľúbili ešte pri zavádzaní mýta pred troma rokmi, keď ministerstvu dopravy šéfoval Ľubomír Vážny (Smer-SD). Nedočkali sa ich však ani za vlády Ivety Radičovej, keď rezort viedol Ján Figeľ (KDH). Takýto krok nechystá ani súčasný minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). "Máme 1100 úsekov, na ktorých by bolo potrebné umiestniť minimálne 4400 značiek. Za osadenie týchto značiek by Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zaplatila približne 570.000 eur, čo je v súčasnej ekonomickej situácii nereálne," odôvodnil rozhodnutie rezortu dopravy hovorca ministerstva Martin Kóňa. Vodiči si podľa jeho slov za tri roky od zavedenia mýtneho systému zvykli. "Súčasne je potrebné upozorniť na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, ktorá by bola takým množstvom značiek ohrozená," dodal Kóňa.
S takýmito argumentmi ale dopravcovia nesúhlasia. "Mýto malo predsa priniesť nemalé financie pre štát, tak kde sú tie milióny?" spýtala sa Rosová. Keď sa štát rozhodol, že bude osádzať zákazové značky pre nákladné autá nad 12 ton, aby obchádzali obce, nikto sa podľa jej slov nepýtal samosprávnych krajov, kde na to vezmú peniaze. "Opäť to zaplatili dopravcovia cez cestnú daň, ktorú platia krajom," konštatovala.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies