Big Tech spolupracuje na pomalom a istom zavádzaní akéhosi "METAVERZA" do každodenného života. Je na zamyslenie, či to vlastne chceme.
Virtuálny svet alebo metaverzum, podľa Meta Platforms, Inc. Je to priestor, kde sa ľudia budú môcť stretávať, pracovať, hrať a komunikovať vo virtuálnej alebo rozšírenej realite. Hlavným nástrojom pre tento cieľ je Meta Quest a rôzne virtuálne a rozšírené reality technológie, ktoré spoločnosť vyvíja.
Meta Platforms, Inc. je americká technologická spoločnosť, ktorá vlastní a prevádzkuje niektoré z najväčších sociálnych médií a komunikačných platforiem na svete. Všetkým známa spoločnosť Facebook, Inc. sa v októbri 2021 premenovala na Meta s cieľom budovania spomínaného metaverza.
Meta patrí medzi najväčšie technologické spoločnosti na svete (spolu s Google, Apple, Amazon a Microsoft – tzv. "Big Tech"). Svoje príjmy získava najmä z digitálnej reklamy, ktorá je hlavným zdrojom financií pre platformy Facebook a Instagram.
Treba si uvedomiť spojenie a spoluprácu produktov, ktoré spravuje a ponúka svetu. Zatiaľ známe a pravidelne používané po celom svete sú Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, Oculus (Meta Quest) a Threads.
Meta je dnes lídrom v oblasti digitálnej komunikácie a snaží sa transformovať spôsob, akým ľudia interagujú vo virtuálnom svete. Každodenný problém s vyskakovaním neželaného obsahu, nezávisle od veku používateľa, je ten najmenší problém. Spoločnosť čelí kritike a aj súdnym sporom v kontexte nakladania s osobnými údajmi používateľov. Problém dnešnej doby je fakt, že sa šíria dezinformácie a nenávistný obsah. Osobitný priestor budeme v budúcnosti venovať závislosti a duševnému zdraviu. Treba sa zmysluplne zamyslieť nad dopadom sociálnych médií na mentálne zdravie používateľov a to najmä mladých ľudí.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies