BRATISLAVA – Jedným z konkrétnych výsledkov ekonomickej diplomacie je investícia Jaguar Landrover na Slovensku.
„Veď to je presne to, že Slovensko nebolo v tom počiatočnom výbere vôbec spomínané. Práve mimoriadna aktivizácia štátnych zložiek, obrovská flexibilita, pripravenosť komunikovať, politická podpora a to, že ľavá ruka vedela, čo robí pravá, to je to, čo rozhodlo a presvedčilo investora, že najlepšie miesto pre investíciu je na Slovensku,“ dodal Lajčák v bilančnom rozhovore pre agentúru SITA. Lajčák pred štyrmi rokmi pri svojom nástupe do funkcie avizoval, že práve ekonomická diplomacia bude jednou z hlavných oblastí, na ktorú sa chce zamerať.
„Od začiatku som tvrdil, že máme unikátnu príležitosť vyplývajúcu z toho, že sme jednofarebná vláda. Pre Slovensko bolo typické, že predtým si koalícia rozdelila rezorty a platil princíp „ja sa nedívam tebe na prsty a ty sa nedívaj mne“. To objektívne bránilo často dobrej komunikácii medzi rezortmi. My sme povedali, že kľúčovým slovom bude synergia,“ vysvetľuje Lajčák, čo podľa neho pomohlo ekonomickej diplomacii.
Takisto sa podľa ministra snažili vo vláde nastaviť mechanizmus tak, aby obmedzené zdroje, ktoré majú – ľudské aj finančné, maximálne využili. „Založili sme dve platformy – jedna je Rada vlády SR na podporu exportu a investícií. Je to prvá platforma, kde sa stretáva štátna správa, ministerstvá, podnikatelia,“ uviedol Lajčák. Druhou platformou je Rada pre strategické riadenie SARIO. „Dali sme tomu systémový základ, prijali sme viacero rámcových dokumentov, vieme, kde sa nachádzame. Takisto sme zlepšili informovanosť našich podnikateľov o tendroch v zahraničí,“ menuje Lajčák posun v oblasti ekonomickej diplomacie. Zdôraznil však, že si vie predstaviť ešte užšiu interakciu medzi vládou a podnikateľským sektorom.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies