BRATISLAVA - Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí Miroslav Lajčák si stojí za výberom loga aj spôsobom, akým ho predstavili.
Vyplýva to z jeho slov po dnešnom rokovaní vlády. Pondelňajší galavečer, na ktorom predstavili logo predsedníctva, stál približne 200-tisíc eur. Lajčák pripomenul, že táto suma sa hradila z rozpočtu predsedníctva, ktorý je 70-miliónov eur. "Predsedníctva našich partnerov vo V4 stáli nad 100 miliónov. Súčasťou balíka sú aj kultúrne a prezentačné projekty. Z tohto balíka bolo hradené aj toto podujatie," vysvetlil Lajčák.
"Oslovili sme agentúry, dostali sme ponuky a vybrali sme agentúru s najnižšou cenovou ponukou," uviedol minister s tým, že kritiku za cenu galavečera v historickej budove SND vníma ako neserióznu a účelovú. "Bolo mi jasné, že pár dní pred voľbami bude snaha to nejakým spôsobom zničiť, čiže vôbec nie som prekvapený tým vývojom. Stojím si za tým," uviedol Lajčák s tým, že diskutovali aj o možnosti usporiadať len tlačovú konferenciu. Dôvodom, prečo si zvolili galavečer, je to, že bolo podľa šéfa diplomacie riziko, že v tom prípade by si logo nikto ani nevšimol. "Podujatie bolo krásne a ohlasy na podujatie, aj na logo, od tých, ktorí nie sú zaujatí, sú mimoriadne pozitívne. Mne je len trochu ľúto toho autora loga, lebo si naozaj nezaslúži takú tú zlobu, ktorá je však neobjektívna a jasne tendenčná. Nič iné som nečakal, ani nečakám. Ostávam veľmi pokojný, pretože s týmto rizikom sme do toho šli," povedal Lajčák.
Minister opäť pripomenul, že Slovensko každoročne dostáva od Európskej únie 1,47 miliardy eur v čistom. "Keď raz za 14 rokov máme dať 70 miliónov, tak mi to príde naozaj malicherné, zaujaté a nedôstojné. Garantujem vám, že všetko je transparentné a garantujem vám, že ten rozpočet dodržíme," vyhlásil Lajčák pred médiami. Dodal tiež, že napriek tomu, že ministerstvo robí všetko transparentne, pri každom verejnom obstarávaní vníma až hysterickú atmosféru, koľko to bude stáť.
Logo slovenského predsedníctva v Rade Európskej únie predstavili v pondelok v historickej budove SND. Autorom loga je 23-ročný študent a výtvarník Jakub Dušička. Logo je tvorené zvláštnosťou slovenského jazyka - diakritickými znamienkami. Logo stálo 4 500 eur, vzišlo z verejnej súťaže, v ktorej bolo prihlásených 229 návrhov od odborníkov aj laikov. Návrhy hodnotila odborná komisia, ktorej členmi okrem zástupcov rezortu zahraničia boli aj traja externí odborníci na dizajn a reklamu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies