Japonská reklamná spoločnosť sa rozhodla, že začne zvýhodňovať nefajčiarov.
Takzvané fajčiarske prestávky sú témou, ktorá je často dôvodom na rozhorčenie tých, ktorí žijú zdravo a nefajčia. U väčšiny zamestnávateľov sa totiž bezproblémovo tolerujú, pričom sa ani neprirátavajú k celkovému pracovnému času. Ľahko sa tak môže stať, že fajčiar pracuje o hodinu denne menej než ten, kto nefajčí a od povinností neodskakuje.
Okrem iného tento zlozvyk prináša aj viaceré problémy v rámci fungovania celého systému, kedy sa požiadavky kopia a nestíhajú sa vybavovať včas. Podobne to bolo aj v prípade istej japonskej reklamnej spoločnosti. Tá sídli v Tokiu na 29. poschodí výškovej budovy. Vďaka tomu každá fajčiarska prestávka trvala minimálne 15 minút. Jeden zo znevýhodnených zamestnancov preto oslovil šéfa s konkrétnym návrhom, ako danú situáciu riešiť.
Vedenie firmy s výhradami nefajčiarskych zamestnancov plne súhlasilo. Nielenže to zdržiava plynulý chod firmy, ale nefajčiarov to stavia do nepríjemnej situácie, kedy musia doťahovať prácu svojich menej poctivých kolegov krátiacich si pracovný čas viacerými prestávkami počas dňa. Zaviedlo sa teda nové pravidlo – nefajčiari dostanú ako kompenzáciu 6 dní voľna navyše.
Toto opatrenie sa ukázalo ako maximálne efektívne. Počet fajčiarov sa pomaly znižuje, v dôsledku čoho sa záväzky reklamnej agentúry začali plniť načas a všetci nefajčiari majú k dispozícii 6 dní voľna grátis, ktoré môžu využiť akokoľvek chcú.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies