MENINY , MICHAL
close

Dnes je 29. september 2023

MICHAL


Z histórie
29. SEPTEMBER 1939

Poľsko bolo rozdelené medzi nacistické Nemecko a Sovietsky zväz

Hebrejský dátum: 5784.1
Juliánsky dátum: 2460217

Do sviatku
33d
Do víkendu
7h
BIBLIA
close

BIBLIA

Slovo na dnes:

Kto krivdí, nech krivdí ďalej; kto je špinavý, nech zostane špinavý ďalej; spravodlivý nech ďalej koná spravodlivosť a svätý nech sa ďalej posväcuje.

Zjavenie Jána 22:11

GDPR & COOKIES
close

Cookies a nastavenia

Základné nastavenia fungovania portálu Netky.sk. Povolte vykonávanie scriptov, vypnite reklamu (platený balíček), určite si zarovnanie textu
NASTAVENIA
close

Nastavenia



Konfigurovať hlavnú stránku

Nastavte si, ktoré ktoré správy sa majú zobrazovať

Zmeniť heslo

Zmeňte si vaše heslo

Zmeniť nick

Zmeňte si váš nick

Moje faktúry

História Vašich faktúr za služby NetkyPlus

Predplatné

Balíčky NetkyPlus ponúkajú služby, ktoré sú dostupné iba predplatiteľom

Inštitútu pre dopravu: Úplná liberalizácia staníc technickej kontroly je veľké riziko

NETKY.SK • 05:16 • Čítanie 2 min

BRATISLAVA - Úplná liberalizácia siete staníc technickej kontroly(STK) je podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) veľké riziko, pričom už súčasný systém má viaceré nedostatky.

slovakia

left justify in out

"Úplná liberalizácia trhu logicky predstavuje zvýšenie ohrozenia bezpečnosti cestnej premávky,“ tvrdí predseda správnej rady inštitútu Ondrej Matej.

Neúmerné budovanie nových kontrolných staníc podľa neho môže zapríčiniť, že po cestách začnú jazdiť technicky nespôsobilé vozidlá. Očakáva, že po úplnom otvorení trhu sa automaticky nezvýši kvalita služieb a rozpúta sa cenová vojna na úkor skutočnej kontroly.

Po tom, čo ministerstvo dopravy a výstavby predstavilo návrh na zvýšenie počtu staníc technickej kontroly, odborníci mali k tomu výhrady najmä z dôvodu bezpečnosti na cestách. Zástupcovia prevádzkovateľov staníc poukázali na nebezpečný precedens v protichodnosti aktivít štátnych úradníkov.

"Práve technické kontroly sú neoddeliteľným ohnivkom reťaze bezpečnosti na cestách. Orgány štátnej správy sa dostávajú do protirečiacej pozície. Na jednej strane ministerstvo vnútra komunikuje štatistiku nehodovosti a hovorí o aktivitách smerujúcich k jej ďalšiemu zlepšeniu. Na strane druhej ministerstvo dopravy prichádza s návrhom, ktorý bude mať presne protichodný efekt," uviedol Matej.

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo navrhuje rovnaké podmienky pre všetkých. Určitým spôsobom podporuje liberalizáciu trhu staníc STK, ale ak majú vzniknúť nové stanice, tak by podľa inštitútu mali ponúkať všetky typy služieb. Teda aj pre kamióny a autobusy, nielen pre osobné vozidlá, čo je najľahšia a najlacnejšia časť týchto služieb. Inštitút navrhuje doplnenie staníc tam, kde je to potrebné, ale so zachovaním účinného štátneho dozoru.

"Zvýšenie počtu staníc nie je zlou myšlienkou, ale realizujme to až vtedy, keď z trhu vymiznú čierne ovce a všetky stanice budú dodržiavať predpísané štandardy," uzavrel Matej.

V Českej republike sa poslanci s liberalizáciou v tejto oblasti nestotožnili a schválili novelu zákona so zachovaním regulovanej siete staníc technickej kontroly. V Poľsku pri liberalizácii vzniklo 4 800 staníc a štát teraz musí riešiť, ako ich dostať pod kontrolu.
 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za netky.sk
Jozef Botos


logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona