BRATISLAVA - Spoločnosť Retail Value Store (RVS), prevádzkujúca obchodnú sieť Carrefour, sa snaží získať dôveru svojich partnerov, ktorí sa obávajú, že im spoločnosť nevyplatí pohľadávky.
Pre agentúru SITA to uviedla Beáta Bobková zo spoločnosti RVS v reakcii na stredajšiu tlačovú besedu predsedu Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) Milana Semančíka. Na nej šéf SPPK konštatoval, že dodávatelia žiadajú o pomoc priamo komoru, lebo podľa nich existuje hrozba, že o pohľadávky prídu. Dodávatelia tiež plánujú požiadať o pomoc vládu a podať podnet na Generálnu prokuratúru SR pre porušenie zákona o obchodných reťazcoch nedodržaním lehoty splatnosti zo strany RVS. Obchodný reťazec už minulý týždeň požiadal Okresný Súd Bratislava I. o ochranu pred veriteľmi. Tým sa snaží stabilizovať svoju situáciu, ktorá vznikla po racionalizačných opatreniach z minulého roka.
Spoločnosť RVS sa podľa Bobkovej k svojim záväzkom hlási a komunikuje s dodávateľmi s cieľom zachovať dobré vzťahy a pokračovať v obchodnej spolupráci. „Základom je uplatnenie pohľadávok veriteľmi kvalifikovaným spôsobom v zákonnej lehote,“ dodala.
Aj napriek tomu dodávatelia podľa Semančíka žiadajú vládu o pomoc pri riešení tejto situácie v podobe odkupu týchto pohľadávok. Podľa Bobkovej nie je RVS v pozícii subjektu oprávneného na komunikáciu s vládou SR o výške čerpania finančných prostriedkov, ktoré vláda vyčlenila na odkupovanie pohľadávok nezabezpečených veriteľov.
Bobková tiež uviedla, že neuhradenie záväzkov po lehote splatnosti nie je podľa nich dostatočným dôvodom pre podanie podnetu na generálnu prokuratúru. „Omeškanie s úhradami sa deje u väčšiny podnikateľských subjektov. Pohľadávky RVS voči jej obchodným partnerom taktiež neboli hradené načas, prípadne vôbec, čo je dnes bežný jav označovaný ako druhotná platobná neschopnosť a táto skutočnosť bola tiež jedným z dôvodov, prečo sme museli požiadať o ochranu pred veriteľmi,“ konštatovala.
"Veľká časť našich partnerov má naďalej záujem o spoluprácu a preto veríme, že sa nám popri formálnom reštrukturalizačnom konaní podarí pokračovať v činnosti k spokojnosti našich partnerov. Vo vzťahu k zákazníkom nedochádza k žiadnej zmene okrem zlepšenia portfólia ponúkaného tovaru,“ uzavrela Bobková.
Carrefour prevádzkuje po celom svete približne 10 800 obchodov v 33 krajinách a zamestnáva približne 381 tisíc zamestnancov. Na slovenský trh spoločnosť vstúpila v roku 2000. V súčasnosti pod značkou Carrefour prevádzkuje predajne v Bratislave, v Košiciach, v Trnave a v Žiline spoločnosť Retail Value Stores, a. s.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies