BRATISLAVA – Pridanou hodnotou Bratislavy je módny a kultúrny turizmus a módna mapa je dôkazom toho, že slovenskí dizajnéri majú svetu čo ponúknuť. Na krste Bratislava Fashion MAP to povedala Zuzana Šajgalíková, riaditeľka odboru turizmu a kultúry Úradu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).
Mapa pomáha dizajnérom, obchodníkom a galeristom zviditeľniť sa pred domácimi zákazníkmi aj zahraničnými turistami. Na jej symbolické pokrstenie použila spisovateľka Tamara Heribanová ústrižky látok štyridsiatich slovenských módnych dizajnérov, ktorí sú v Bratislava Fashion MAP zahrnutí.
Okrem dizajnérskych značiek a obchodov ponúka aj prehľad 36 podujatí, ktoré sa v Bratislave a okolí budú konať v tomto roku. "S BSK sme sa dohodli na pravidelnej spolupráci a každý rok budeme mapu rozširovať a aktualizovať," povedala Zuzana Bobíková zo Slovak Fashion Council (SFC). V spolupráci so samosprávnym krajom SFC pripravilo 5000 výtlačkov, ktoré bude distribuovať na 130 miestach vrátane turistických informačných kancelárií. V budúcnosti by k fyzickej mape mala pribudnúť aj interaktívna aplikácia.
SFC je nezisková organizácia, ktorá podporuje a rozvíja slovenský módny priemysel. Od roku 2011 organizuje vzdelávacie projekty na podporu módy na Slovensku a jej cieľom je hlbší dialóg v tejto oblasti. "Móda má presah do ekonomiky, sociálnych sfér, kultúry a vie pomôcť v rámci propagácie krajiny v zahraničí," zdôraznila módna návrhárka a zakladateľka SFC Dana Kleinert.
Organizácia s podporou BSK vidí nevyhnutnosť a zároveň potenciál v rozvoji módneho systému a kreatívneho priemyslu na Slovensku, pre ktorý sú nevyhnutné kvalitné predajné miesta a možnosti prezentácie dizajnu. "Mapa je jasným dôkazom toho, že kultúra a turizmus sa dokážu navzájom obohacovať. Veríme, že sa to odrazí na návštevnosti a posilňovaní značky Bratislavy," dodala Šajgalíková.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies