Ázia bude potrebovať do roku 2030 vyše 180.000 pilotov
Americký Boeing dnes varoval, že Ázia bude čeliť nedostatku pilotov civilných dopravných lietadiel. Ich nedostatok sa bude časom zvyšovať, lebo o túto profesiu nebude až taký veľký záujem.
Boeing odhaduje, že Ázia a krajiny Tichého oceánu budú potrebovať v rokoch 2011 až 2030 vyše 182.000 nových pilotov. A z nich by mohla potrebovať Čína asi 40 %. Región bude okrem toho potrebovať asi 250.000 nových leteckých technikov.
V Ázii teraz pôsobí 60.500 pilotov a 46.500 leteckých technikov. Nových pilotov a technikov bude treba na obsadenie nových pracovných miest a na nahradenie zamestnancov, ktorí medzičasom odídu do dôchodku.
Roei Ganzarski, ktorý je v Boeingu šéfom divízie služieb, zákazníkom uviedol, že výchova pilotov a technikov pre veľké dopravné lietadlá a menšie civilné stroje už teraz zaostáva za potrebami. V Indii, Indonézii a na Filipínach sú už nové letecké spoločnosti, ktoré museli obmedziť počet letov, alebo dokonca nechať lietadlá na zemi, lebo nemajú ľudí, ktorí by ich mohli viesť.
Ganzarski uviedol, že Boeing vyvinie zvýšené úsilie, aby presvedčil mladých ľudí, aby sa dali na dráhu profesionálnych pilotov, lebo sektor ináč nebude čakať ružová budúcnosť.
"Už nie sme takí príťažliví, ako sme boli kedysi," povedal manažér. Súčasní mladí ľudia idú radšej pracovať do spoločností ako Google a Microsoft.
Ázijské letecké spoločnosti sa horúčkovito snažia založiť nízkonákladové podniky, lebo čoraz viac ich zákazníkov dáva prednosť pred komfortom výhodným cenám leteniek. Pribúda im aj cestujúcich, ktorí sa ekonomickým rozvojom svojich krajín dvíhajú do strednej triedy a majú túžbu cestovať.
Singapore Airlines, Thai Airways International a All Nippon Airways založili nízkonákladové spoločnosti. Predpokladá sa, že začnú podnikať v nasledujúcom roku. Austrálske Qantas Airways zakladajú pre Áziu dve nové letecké dopravné firmy.
Zdroj: TASR/AP
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies