Amerických divákov priťahuje parížsky príbeh Woodyho Allena
Snímka Midnight in Paris, ktorú vlani nakrúcal v Paríži a nedávno prezentoval na MFF v Cannes americký režisér Woody Allen, bude - zdá sa - v USA jeho komerčne najúspešnejším filmom za uplynulých 25 rokov.
Príbeh dvojice, ktorá v čase tvorivej krízy partnera prichádza do Paríža, je podľa všetkého lákadlom aj pre širokú divácku obec: na rozdiel od mnohých iných Allenovych filmov, ktoré mali mimoriadne pozitívne reakcie zo strany kritikov, bežného diváka však oslovili len v menšej miere.
Svedčia o tom údaje z amerických kín.
Za mesiac od uvedenia filmu zaplatili diváci na vstupnom na jeho projekcie takmer 23 miliónov dolárov. Podľa správy internetového vydania The Hollywood Reporter to znamená, že snímka už v týchto dňoch prekoná rovnaké ukazovatele dvoch Allenovych filmov z uplynulých rokov, Matchpoint (2005) a Vicky Cristina Barcelona (2008). Za ich zhliadnutie utratili diváci zhodne po 23,2 milióna USD.
Komerčne jasne najúspešnejším filmom "neurotika z New Yorku" zostáva snímka Hana a jej sestry (1986). Za vstupenky naň utratili diváci 40,1 milióna dolárov. Tento film si vyslúžil celkove sedem nominácii na Oscara, z ktorých tri - za najlepšie herecké výkony vo vedľajších úlohách (Michael Caine, Dianne Wiest) a pôvodný scenár (Woody Allen) - premenil v zisk prestížnych sošiek Americkej filmovej akadémie.
Zdroj: TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies