Aj to najlepšie poistenie vám môže byť nanič, ak neviete ako postupovať
Ak sa dovolenkári dostanú do neočakávaných situácií a problémov, mali by bezodkladne kontaktovať asistenčnú spoločnosť, ktorej telefónne číslo dostanú k dispozícii už pri uzatvorení cestovného poistenia. Mali by ho starostlivo nosiť so sebou, napríklad uložené v mobilnom telefóne. V asistenčnej spoločnosti sú spravidla slovensky alebo česky hovoriaci operátori, takže komunikácia je o to jednoduchšia.
Podľa Jany Simonidesovej z Poisťovne Poštová banka, ak sa dovolenkári obrátia so svojím zdravotným problémom v zahraničí na operátora asistenčnej služby, operátor vykoná všetky potrebné kroky, aby dovolenkári nemuseli úhradu za ošetrenie platiť sami. Ak sa obrátia v zahraničí priamo na zdravotnícke zariadenie, je veľmi pravdepodobné, že sa úhrade za poskytnuté zdravotné služby nevyhnú. V takom prípade je potrebné následne zaslať na adresu asistenčnej spoločnosti, prípadne poisťovne tzv. oznámenie poistnej udalosti spolu s originálmi dokumentov, ktoré dokladujú zdravotné ošetrenie v konkrétnom zdravotníckom zariadení.
K európskemu preukazu zdravotného poistenia [EPZP] je dobré sa aj komerčne pripoistiť, keďže EPZP kryje len náklady pri ošetrení u poskytovateľov napojených na verejný systém zdravotného poistenia. Aj pri verejnom zdravotnom poistení sa môže stať, že budete musieť doplatiť za zdravotnú starostlivosť alebo lieky. V jednotlivých krajinách sú rôzne podmienky a formy doplatkov.
EPZP nekryje náklady za repatriáciu alebo prevoz na územie SR. EPZP platí len v členských krajinách Európskej únie, vo Švajčiarsku, Nórsku, Lichtenštajnsku a na Islande. Neplatí napríklad v destinácii, ktorú Slováci obľubujú najviac – v Chorvátsku.
Zdroj: TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies