Známeho herca a Putinovho kritika našli mŕtveho: Ležal v kaluži krvi!

NETKY.SK • 6 November 2014, 10:24 • 2 min

LONDÝN - Známeho ruského herca a kritika prezidenta Vladimira Putina našli v Moskve mŕtveho. Informovala o tom polícia a ruské agentúry.

Štyridsaťdeväťročný Aleksej Devotčenko ležal údajne v kaluži krvi vo svojom byte na severe mesta. "Je dôvod sa domnievať, že smrť umelca má kriminálny charakter," uviedol policajný zdroj. Devotčenko hral vo viacerých populárnych seriáloch ako aj divadle. Niektoré zdroje uvádzajú, že ho našli pred jeho bytom. Polícia uviedla, že prípad vyšetruje a zatiaľ nie je možné povedať, či išlo o vraždu, alebo aké boli potenciálne motívy. Avšak fakt, že bol ráznym kritikom Putina, bude pravdepodobne viesť k intenzívnym špekuláciám o tom, ako a prečo zomrel.

V roku 2011 sa napríklad vzdal dvoch ocenení za herectvo "prevzatých z Putinových rúk", lebo sa za to "hanbil". "Mal som dosť tohto cárskeho štátu s jeho klamstvami, zatajovaním pravdy, legalizovanými krádežami, prijímaním úplatkov a ďalšími triumfami". Rok predtým vyzval kolegov z umeleckej branže, aby bojkotovali "ultravlastenecké, propagandistické, šovinistické, antisemitské alebo prostalinistické filmy a televízne projekty a dokumenty". Taktiež na nich apeloval, aby nehovorili s "klamúcimi a tendenčnými štátnymi médiami" a nezúčastňovali sa na banketoch spojených s Kremľom. V marci sa pridal k umelcom, ktorí odsúdili ruskú vojenskú intervenciu na Ukrajine, uvádza portál denníka Daily Telegraph.