Železničný úsek Žilina - Krásno nad Kysucou zmodernizovali za tri roky

NETKY.SK • 1 Marec 2012, 07:59 • 2 min
Železničný úsek Žilina - Krásno nad Kysucou zmodernizovali za tri roky

elezničný úsek Žilina - Krásno nad Kysucou zmodernizovali za tri roky - Doprava S úsporou 5,8 milióna eur oproti zazmluvnenej cene ukončilo Združenie Žilina – Krásno trojročnú modernizáciu 18,9 kilometra (km) železničnej trate medzi Žilinou a Krásnom nad

slovakia

left justify in out

img

S úsporou 5,8 milióna eur oproti zazmluvnenej cene ukončilo Združenie Žilina – Krásno trojročnú modernizáciu 18,9 kilometra (km) železničnej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou. Pri príležitosti slávnostného ukončenia modernizácie to dnes na železničnej stanici v Kysuckom Novom Meste uviedol generálny riaditeľ Doprastavu, a. s., Bratislava, Dušan Šamodovský.
      Združenie Žilina – Krásno tvorili podľa Šamodovského Doprastav, a. s. – vedúci člen združenia, Skanska SK, a. s. (Skanska BS, a. s.), Bratislava, VÁHOSTAV – SK, a. s. Žilina, OHL ŽS, a. s. Brno, pričom počas troch rokov pracovalo na celej stavbe vyše 1000 ľudí zo všetkých firiem. „Cena stavby po verejnom obstarávaní bola 153,6 milióna eur, reálna cena pri ukončení stavby 147,8 milióna eur. To znamená pod cenu, ktorá bola v minulosti vysúťažená,“ povedal Šamodovský.
      Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Vladimír Ľupták informoval, že zmodernizovaný úsek elektrifikovanej trate je prispôsobený na maximálnu traťovú rýchlosť 140 km/h. „Modernizácia je aj otázkou bezpečnosti, lebo celá železnica má 160 rokov, mnohé stavby vyše 100 rokov, vrátane staníc. Zabezpečovacie zariadenia a technológie idú dopredu, takže aj my musíme držať krok,“ konštatoval Ľupták.
      Doplnil, že zaujímavosťou stavby bolo pri realizácii dvoch železničných mostov prvýkrát v podmienkach ŽSR použitie aplikovaného systému Matiére, ktorý umožňuje montáž mosta priamo na mieste určenia z privezených prefabrikátov vyrobených „na mieru“. „Použitie tohto systému je časovo aj finančne efektívnejšie ako klasický spôsob realizácie. O uvedenú technológiu prejavila záujem a už ju aj použila Národná diaľničná spoločnosť,“ dodal Ľupták.
      Modernizovaný úsek na trati smerujúcej do Poľska a Českej republiky patrí medzi kľúčové európske koridory, preto podľa manažérky pre komunikáciu Operačného programu Doprava, Sekcie riadenia projektov Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Aleny Vaškaninovej Buchlákovej boli stavebné náklady na rekonštrukciu trate spolufinancované cez eurofondy. „Modernizácia zahŕňala najmä rekonštrukciu medzistaničných úsekov, stavebné práce v železničných staniciach Kysucké Nové Mesto a Krásno nad Kysucou a ďalšie práce na objektoch infraštruktúry menšieho rozsahu, rekonštrukciu železničných zastávok v Brodne, Rudine, Ochodnici a Dunajove, rekonštrukciu 11 mostov, 12 úrovňových priecestí, trakčnej meniarne a spínacej stanice, vybudovanie jedného nového mosta a protihlukových stien,“ uzatvorila Vaškaninová Buchláková.

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies