Železničná spoločnosť si dá v ŽOS Trnava zmodernizovať päťdesiat rýchlikových vozňov

NETKY.SK • 27 December 2017, 09:52 • 2 min
Železničná spoločnosť si dá v ŽOS Trnava zmodernizovať päťdesiat rýchlikových vozňov

BRATISLAVA - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) si dá zmodernizovať päťdesiat osobných vozňov radu Bmeer pre diaľkovú dopravu.

slovakia

left justify in out

Vo vozňoch majú byť zvýšené výkony klimatizácie, vymenené nástupné a prechodové dvere, sedadlá, ako aj interiér. Zákazka pozostáva z modernizácie jedného vozňa a zároveň z opcie na ďalších najviac 49 vozňov.

 

Za modernizáciu plánuje ZSSK zaplatiť 37,43 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (44,91 mil. EUR vrátane DPH) spoločnosti ŽOS Trnava, a. s. na základe výsledku verejnej súťaže vyhlásenej ešte v máji 2017 s použitím elektronickej aukcie. Obnova jedného vozňa by tak mala stáť asi 748 500 EUR bez DPH. Predpokladaná cena zákazky, plánovanej do 30. júna 2022, predstavovala 37,5 mil. eur bez DPH.

Štátny osobný vlakový dopravca vybral poskytovateľa uvedených služieb spomedzi ponúk troch uchádzačov, pričom jedného vylúčil. Modernizácia sa týka osobných vozňov pôvodne radu Bmee a Amee, vyrobených v rokoch 1986 a 1987, pričom modernizované boli už v rokoch 2006 a 2007.

ŽOS Trnava má zabezpečiť modernizáciu vozňov pre ZSSK spolu s ôsmimi subdodávateľmi, pričom ich predpokladaný podiel na zákazke by mal dosiahnuť 48 % z objemu kontraktu. Trnavská spoločnosť získala v elektronickej aukcii, ako vyplýva z výsledku verejného obstarávania, spolu 90,7 bodu, z toho za celkovú cenu modernizácie vozňov 66,7 bodu. Česká spoločnosť Pars nova, a. s., zo Šumperka navrhla modernizáciu za 37,5 mil. eur bez DPH, v elektronickej aukcii dosiahla 84,38 bodu, z toho za celkovú cenu modernizácie vozňov 70 bodov. Obe firmy navrhli dodať prvý modernizovaný vozeň do 240 dní, ŽOS Trnava ponúkol odstránenie vady v rámci záručného servisu za šesť dní, Pars nova za sedem dní.

Ponuku v tendri predložila aj spoločnosť ŽOS Vrútky, a. s., no pre nesplnenie podmienok účasti bola vylúčená ešte pred otváraním cenových ponúk.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné InterCity vlaky bez podpory štátu.
 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Filin
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies