Železničná spoločnosť Slovensko odmieta obvinenia RegioJetu

NETKY.SK • 28 Október 2015, 10:16 • 2 min
Železničná spoločnosť Slovensko odmieta obvinenia RegioJetu

BRATISLAVA - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) odmieta obvinenia súkromného dopravcu RegioJet.

slovakia

left justify in out

"InterCity vlaky ZSSK nie sú krížovo financované z dotácií štátu. Majú samostatné hospodárenie oddelené od vlakov, ktoré si zmluvne objednáva štát. Hospodárenie je overované audítorom," informovala hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová. Štátny vlakový osobný dopravca v reakcii na útok RegioJetu zároveň uviedol, že ho svojou politikou nevytláča z trhu a deje sa presný opak. ZSSK vyhlásila, že nerozpútala a nevedie cenovú vojnu v IC vlakoch na trase Bratislava - Žilina - Košice.


"Spoločnosť RegioJet cielene, ako veľakrát v minulosti, klame a útočí na Železničnú spoločnosť Slovensko. Podsúva verejnosti vykonštruované a nepravdivé informácie o financovaní, prevádzke, cenách či naplnenosti vlakov ZSSK. Najnovšie pridala hrubé osočovanie o porušovaní zákonov, ktoré ZSSK zvažuje riešiť právnou cestou," uviedla Morháčová. ZSSK tvrdí, že dôsledne rešpektuje zákony tejto krajiny.


RegioJet v utorok znovu pohrozil odchodom svojich IC vlakov jazdiacich medzi Bratislavou a Košicami. Spoločnosť to zdôvodnila pokračujúcou nečinnosťou ministerstva dopravy pri riešení dlhodobého poškodzovania RegioJetu podnákladovými cenami v stratových IC vlakoch ZSSK. Majiteľ RegioJetu Radim Jančura vyzval ministra dopravy Jána Počiatka, aby počas niekoľkých dní vyriešil prevádzku štátnych IC vlakov, inak prepravca odíde z vnútroštátnej linky Bratislava - Košice v polovici decembra. RegioJet vyhlásil, že stratové IC vlaky ZSSK sú krížovo financované z dotovaných liniek, čo je protizákonné. Jančura informoval, že ZSSK dotácie používa na to, aby umelo znižovala ceny cestovného v IC vlakoch a vytlačila RegioJet z trhu.


"RegioJet demagogicky a nepravdivo uvádza rôzne teórie o podnákladových cenách v IC vlakoch ZSSK. Pritom sám pán Jančura niekoľkokrát v médiách počas tohto roka uviedol, že bude generovať miliónové straty za svoje komerčné vlaky," dodala Morháčová. Ak majiteľ RegioJetu zistil, že stratu, ktorú vyrába svojimi IC vlakmi, respektíve zlou podnikateľskou stratégiou, neunesie a zastaví komerčné žlté vlaky, je to podľa ZSSK jeho podnikateľské rozhodnutie a bude to rešpektovať. "ZSSK má dostatok kapacít zvládnuť dopyt cestujúcich na linke Bratislava - Žilina - Košice," uzavrela Morháčová.


RegioJet podal na Protimonopolnom úrade SR (PMÚ) podnet voči ZSSK. "Vo veci tohto podnetu prebieha prešetrovanie, správne konanie nebolo začaté. Preto úrad neuvádza v tejto fáze ďalšie podrobnosti a informácie k predmetnému prešetrovaniu," uviedol v stredu PMÚ pre agentúru SITA.


ZSSK od 15. apríla tohto roka znížila počet IC vlakov z Bratislavy do Košíc z troch na dva páry v pracovných dňoch a zredukovala počet IC vlakov cez víkend. Počet spojov týchto vlakov tak znížila zo 41 na 25 týždenne. Štátny dopravca to zdôvodnil tým, že odmieta nezmyselnú cenovú vojnu, ktorú na uvedenej trase podľa neho rozpútal RegioJet. Strata z prevádzky štátnych IC vlakov v roku 2012 predstavovala 3 mil. eur, v roku 2013 sa znížila na 1,7 mil. eur a vlani na 1,3 mil. eur. V tomto roku by po zohľadnení redukcie mala strata klesnúť predbežne na 1,2 mil. eur.

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona