Železničná spoločnosť Cargo víta snahu podporiť železničnú nákladnú dopravu

NETKY.SK • 19 Apríl 2016, 17:10 • 2 min
Železničná spoločnosť Cargo víta snahu podporiť železničnú nákladnú dopravu

BRATISLAVA - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK Cargo) víta každú snahu o podporu železničnej nákladnej dopravy. Štátny nákladný vlakový dopravca tak zareagoval na zámer vlády prijať opatrenia na presun tovarov z cestnej dopravy na železničnú v súlade s cieľmi Európskej únie. Tieto opatrenia majú podľa návrhu programového vyhlásenia vlády ekologizovať dopravu a odľahčiť cestnú sieť, ako aj znížiť negatívne dopady na obyvateľov žijúcich v okolí hlavných ťahov.

slovakia

left justify in out

"Zámerom Európskej únie deklarovaným v Bielej knihe (Doprava 2050) je okrem iného do roku 2030 previesť 30 % objemu cestnej nákladnej dopravy na vzdialenosť nad 300 kilometrov na iné druhy dopravy, napríklad na železničnú alebo vodnú dopravu a do roku 2050 by mal tento presun predstavovať viac ako 50 %," informoval agentúru SITA hovorca ZSSK Cargo Martin Halanda. "Predpokladáme, že v podmienkach Slovenskej republiky by išlo o niekoľko miliónov ton tovaru, ktorý by podľa uvedených kritérií mal prejsť z cesty na železnicu," uviedol.


Vláda okrem zintenzívnenia aktivít štátneho nákladného dopravcu hovorí o výstavbe nových terminálov intermodálnej dopravy najmä v regiónoch s vysokým rastom ekonomickej aktivity a s veľkým exportno-importným potenciálom. "K naplneniu cieľov nestačí len zintenzívnenie aktivít železničných dopravcov. Je potrebná aj dôsledná aplikácia Zásad štátnej dopravnej politiky SR, a to najmä v oblasti harmonizácie podmienok podnikania pre všetky druhy dopravy a tzv. internalizácie externých nákladov," zdôraznil Halanda. Spoločnosť sa podľa neho snaží aj vlastnými silami zvyšovať svoju konkurencieschopnosť, a to nielen aktívnou obchodnou a cenovou politikou, ale aj poskytovaním kvalitných služieb, postupnou modernizáciou technicko-technologickej základne a koncepčnou prácou s ľudskými zdrojmi.


Vybudovanie verejných terminálov intermodálnej prepravy vníma ZSSK Cargo ako možnosť rastu železničnej nákladnej dopravy. "No najväčší potenciál vidíme v rozvoji prepráv formou tzv. jednotlivých vozňových zásielok. Sme jedinýmželezničným dopravcom v SR, ktorý poskytuje túto službu celoplošne a systémovo, tu môžeme najviac prispieť k dosiahnutiu cieľov programového vyhlásenia vlády," priblížil Halanda.


K zámeru vlády na presun tovarov z cestnej dopravy na železničnú sa vyjadrilo aj Združenie cestných dopravcov SR Česmad Slovakia (Česmad). Ako upozornilo, v západnej Európe je v porovnaní so Slovenskom už pomerne rozšírená kombinovaná preprava. Tovar sa v tomto prípade presúva do cieľovej destinácie viacerými spôsobmi, napríklad kombináciou kamiónovej a železničnej prepravy.


"Má to pozitívny vplyv na ekológiu, ale aj bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. V Európe je však aj známy fakt, že výhody vlakovej dopravy sa dokážu prejaviť až pri preprave tovaru vo vzdialenosti cez 300 kilometrov, čo znamená, že pri geografickej rozlohe Slovenska by táto doprava nebola vždy výhodná," zareagoval pre agentúru SITA PR manažér Česmadu Andrej Fekete. "Aj pri prepravných systémoch just in time a door to door, kde sa kladie dôraz na cenové a časové podmienky, by vlaková doprava nebola pre zákazníka tak výhodná, ako cestná preprava," dodal.


 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies