Béla
Bugár

Zuzana
Čapútová

Eduard
Chmelár

Štefan
Harabin

Marian
Kotleba

Milan
Krajniak

František
Mikloško

Rober
Mistrík

Róber
Švec

Bohumila
Tauchmannová

Juraj
Zábojník

Maroš
Šefčovič

Ivan
Zuzula

Jozef
Menyhárt

Martin
Daňo
Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
22. feb. 2019Etela
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
10.02.2019 12:48 Ekonomika
Závislosť nemeckých automobiliek od Číny rastie, prináša však riziká
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
10.02.2019 12:48 Ekonomika

Závislosť nemeckých automobiliek od Číny rastie, prináša však riziká



STUTTGART - Nemecké automobilky vlani získali v Číne dôležité trhové podiely. Ako vyplýva z analýzy konzultačnej spoločnosti Ernst & Young, trojica koncernov Volkswagen, BMW a Daimler tam vlani predala zhruba 5,5 milióna osobných áut.


Kým čínsky trh prvýkrát po 20 rokoch klesol o 4 %, nemecké automobilky dokázali zvýšiť predaj o 2 % a získali trhový podiel takmer 24 %. Tým sa však zvýšila aj závislosť nemeckých koncernov od čínskeho trhu.

 

Viac než každé tretie auto, ktoré vlani predali VW, BMW a Daimler, smerovalo do Číny. Práve v prípade VW je závislosť od Číny najväčšia, keďže tam predáva 40 % svojich vozidiel, vlani ich bolo 4,2 milióna. VW tam tak získal trhový podiel 18,1 %.

 

Riziko spočíva v tom, že nie je možné odhadnúť ďalší vývoj. "V súčasnosti nie je vôbec jasné, či pokles predaja pretrvá, alebo sa trh znova zotaví," píše partner Ernst & Young Peter Fuss. Mnohé bude závisieť od obchodného sporu medzi USA a Čínou. Čínska vláda sa však podľa Fussa bude snažiť skrátiť oslabenie trhu.

 

"Čínska vláda už v minulosti zasiahla a napríklad s pomocou daňových úľav naštartovala trh nových vozidiel," povedal Fuss. Vidí prvé signály, že Peking pripravuje miliardové programy, z ktorých by mohol profitovať aj trh osobných vozidiel.

 

Časy prudkého hospodárskeho rozvoja sa síce skončili, no miera motorizácie obyvateľstva je podľa výpočtov Ernst & Young ešte veľmi vzdialená od situácie v Nemecku. Kým na 100 obyvateľov Číny pripadá 14,5 vozidla, v Nemecku je to 56,1. Dopyt by mal teda pretrvať.

 

 

 

 



reklama


Zdroj: TASR

Foto:  SITA



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok