BRATISLAVA - Povinnosť používať registračné pokladnice v rámci ubytovacích služieb prinesie ďalšiu administratívnu záťaž pre podnikateľov. Presvedčený je o tom Zväz hotelov a reštaurácií (ZHR) SR.
"Množstvo zmien a neustále zavádzanie nových povinností, ktoré sú zvyčajne prácne a finančne náročné, je pre prevádzkovateľov ubytovacích a stravovacích prevádzkarní neskutočné. Len čo sa prevádzky prispôsobia novým povinnostiam, nasledujú ďalšie, zväčša také, ktoré vytvárajú nové náklady," uviedol v správe pre médiá generálny sekretár ZHR SR Marek Harbuľák.
Zväz uviedol, že ubytovacie zariadenia na Slovensku aj v súčasnosti vydávajú svojim zákazníkom daňové doklady, pričom pomer tržieb inkasovaných v hotovosti sa z roka na rok znižuje. Podľa prieskumu realizovaného zväzom medzi hoteliermi aktuálne dosahuje úroveň 15 až 17 % z celkových tržieb za ubytovanie. "Preto hlavný dôvod zavedenia tejto povinnosti - zabrániť kráteniu tržieb pri poskytovaní služieb, ktorým argumentuje Ministerstvo financií (MF) SR, v tomto prípade neobstojí," doplnil Harbuľák.
Zavedenie registračných pokladníc pre ubytovacie služby sa tak podľa zväzu dotkne najviac malých penziónov a zariadení, ktoré poskytujú ubytovanie v súkromí. "Náklady na zaobstaranie najlacnejšej registračnej pokladnice sa pritom pohybujú od 240 eur a viac. Ani alternatíva, ktorú ponúka MF SR vo forme takzvanej virtuálnej registračnej pokladnice, nie je zadarmo," skonštatoval ZHR SR s tým, že všetky tieto zmeny vytvárajú ďalšiu administratívnu záťaž pre podnikateľov. "A to v čase, keď sa hovorí o znižovaní administratívnej záťaže, o tlaku na znižovanie predajných cien služieb, zvyšovaní odvodových povinností a zvyšovaní nákladov na základe administratívnych opatrení zo strany štátu," tvrdí zväz.
Navyše rezort financií má podľa hotelierov prostredníctvom Finančnej správy dostatok efektívnych nástrojov, ako kontrolovať evidenciu tržieb a zabezpečiť efektívny výber daní, rovnako aj hotely a reštaurácie majú vo svojich prevádzkach zavedené evidenčné systémy, ktoré umožňujú efektívnu kontrolu. ZHR SR preto vyzýva Ministerstvo financií aj ostatné rezorty k dôslednej príprave akýchkoľvek legislatívnych zmien a k ich efektívnemu zavádzaniu, ktoré nebudú vytvárať zbytočnú administratívnu a finančnú záťaž pre podnikateľov v hotelierstve a gastronómii.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies