Béla
Bugár

Zuzana
Čapútová

Eduard
Chmelár

Gabriela
Drobová

Štefan
Harabin

Marian
Kotleba

Milan
Krajniak

František
Mikloško

Rober
Mistrík

Róber
Švec

Bohumila
Tauchmannová

Juraj
Zábojník

Oskar
Fegyveres


Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
17. jan. 2019Nataša
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
09.11.2018 12:05 Zaujímavosti
Zaujímavé zistenie vedcov: Ak spávate menej ako 6 hodín, vaše telo potrebuje toto!
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
09.11.2018 12:05 Zaujímavosti

Zaujímavé zistenie vedcov: Ak spávate menej ako 6 hodín, vaše telo potrebuje toto!



Čo sa deje s naším telom, ak mu nedoprajeme dostatok spánku?


To, že nedostatok spánku pre telo prospešný nie je, vieme všetci. Koniec-koncov, zrejme to po niekoľkých dňoch na sebe aj poriadne cítime. Či už za ponocovanie môže množstvo práce, problém so zaspávaním, stres alebo sa jednoducho radi zabávate, mali by ste vedieť, na čo najnovšie v tejto súvislosti prišla veda.

 

Nech už sú vaše dôvody krátkeho spánku akékoľvek, vedci pre vás majú užitočnú radu. Ráno po prebudení by ste sa vraj mali poriadne napiť vody. Na základe sérii testov a pozorovaní, na ktorých sa podieľalo 25-tisíc ľudí, sa zistilo, že ak si telo dostatočne neodpočinie dochádza k dehydratácii a tá významne umocňuje pocit únavy.

 

Zdroj: Pixabay

 

Podľa odborníkov má organizmus po menej ako šiestich hodinách spánku oveľa väčšie nároky na vodu ako obvykle. Spôsobuje to hormón vazopresín zodpovedný za reguláciu tekutín v tele. Stará sa o to, aby počas noci telo čerpalo „zo zásob“, no funguje v závislosti od spánkového cyklu. Pokiaľ teda vstávate skôr, než sa vôbec „dostane k slovu“, na celkovej únave sa podieľa práve dehydratácia.

 

Ak sa vám teda nepodarí v noci poriadne vyspať, myslite na pitný režim a hneď po prebudení si doprajte pohár vody. Únavu by ste mali pociťovať oveľa menej.

 

Zdroj: Pixabay



reklama


Zdroj: netky IK

Foto:  Pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok