Zamestnanec si môže overiť správnosť odvodov zo strany zamestnávateľa

NETKY.SK • 12 Október 2014, 14:53 • 2 min
Zamestnanec si môže overiť správnosť odvodov zo strany zamestnávateľa

BRATISLAVA - K povinnostiam zamestnávateľov patrí okrem iného aj povinnosť zaregistrovať zamestnanca v Sociálnej poisťovni a odvádzať za neho poistné v správnej výške a včas.

slovakia

left justify in out

Zamestnanec si však môže overiť plnenie povinností zamestnávateľa buď elektronicky alebo priamo v príslušnej pobočke. V budúcnosti sa tak zamestnanec pri žiadostiach o niektorú z dávok sociálneho poistenia vyhne situácii, že mu na ňu nevznikne nárok, lebo nebol zaregistrovaný, prípadne zistí, že má v evidencii uvedené nesprávne vymeriavacie základy na výpočet dávky. Dôležité je to pre zamestnanca/poistenca i z pohľadu získania úveru od bankových inštitúcií, ktoré si v Sociálnej poisťovni overujú výšku príjmov.
      

Ak poistenec Sociálnej poisťovne predloží doklady dokumentujúce jeho zamestnanie u zamestnávateľa, Sociálna poisťovňa údaje prenesie do svojho informačného systému a vylúčia sa tak problémy s dávkami či s poskytovaním bankového úveru.
      

Poisťovňa vedie každému poistencovi tzv. individuálny účet poistenca a bezplatne umožňuje prístup k informácii o zmenách stavu individuálneho účtu aj na svojej internetovej stránke. Poistenec prostredníctvom tejto elektronickej služby získa údaje o svojich mesačných vymeriavacích základoch, ale aj o tom, či zaňho zamestnávateľ poistné odvádzal. Cez individuálny účet poistenca možno získať údaje za obdobie od roku 2004. 
      

Pre získanie prístupu k tejto elektronickej službe stačí, aby poistenec osobne prišiel do ktorejkoľvek pobočky Sociálnej poisťovne. Po overení totožnosti poistenca na základe predloženého občianskeho preukazu alebo cestovného pasu a podpísaní Dohody o používaní elektronických služieb mu Sociálna poisťovňa na počkanie pridelí prístupovú (GRID) kartu, na základe ktorej získa prístup k informácii o zmenách stavu individuálneho účtu v elektronickej forme.
      

Ak zistí nezrovnalosti, môže si uplatniť reklamáciu - listom, e–mailom, faxom alebo osobne tak v Sociálnej poisťovni, ústredí, ako aj v pobočke. Ak v reklamácii žiada o opravu alebo doplnenie chýbajúcich údajov, vtedy je najlepšie obrátiť sa na miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne. Ak má poistenec k dispozícii relevantné doklady, na základe ktorých je možné uskutočniť opravu alebo doplnenie údajov, treba tieto doklady priložiť k reklamácii.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies