Zamestnanec sa musí naučiť hovoriť "nie"

NETKY.SK • 26 Október 2011, 01:36 • 2 min
Zamestnanec sa musí naučiť hovoriť "nie"

Zamestnanec sa musí naučiť hovoriť "nie"

slovakia

left justify in out

img

Zamestnanec by sa mal vo svojej práci naučiť hovoriť "nie". "Ak sa nenaučí primerane presadzovať svoje záujmy, hrozí mu, že nielen ohrozí svoje morálne zásady, ale aj svoje zdravie a spokojnosť s prácou. Pracovať vyše desať hodín denne totiž nie je dlhodobo udržateľný stav," zdôrazňuje pre TASR Klára Javorská z personálnej spoločnosti Trenkwalder.
Ďalej vysvetľuje, že najsprávnejší čas na odmietnutie novej pracovnej úlohy je počas plánovania nových projektov. Pracovník by tak mal pozornosť svojho nadriadeného upriamiť na svoju súčasnú prácu a upozorniť ho na fakt, že povinnosti navyše môžu negatívne ovplyvniť kvalitu odvádzanej práce. "To sa týka nielen nových projektov, ale aj čiastkových úloh, ktoré výraznejšie presahujú rámec pracovnej náplne zamestnanca," podotýka.
Pri odmietnutí nových úloh môžu podľa Javorskej pomôcť aj kolegovia. "Oplatí sa preto prekonzultovať svoje 'nie' so spolupracovníkmi. V kolektíve sa totiž môže nájsť niekto, pre koho by boli nové úlohy výzvou, a pri komunikácii s nadriadeným tak získa pracovník argument navyše," dodáva. Upozorňuje tiež, že zamestnávateľ zase môže vďaka tomu získať motivovaného zamestnanca, ktorý bude nové úlohy zodpovedne plniť.

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies