Zamestnanec sa musí naučiť hovoriť "nie"
Zamestnanec by sa mal vo svojej práci naučiť hovoriť "nie". "Ak sa nenaučí primerane presadzovať svoje záujmy, hrozí mu, že nielen ohrozí svoje morálne zásady, ale aj svoje zdravie a spokojnosť s prácou. Pracovať vyše desať hodín denne totiž nie je dlhodobo udržateľný stav," zdôrazňuje pre TASR Klára Javorská z personálnej spoločnosti Trenkwalder.
Ďalej vysvetľuje, že najsprávnejší čas na odmietnutie novej pracovnej úlohy je počas plánovania nových projektov. Pracovník by tak mal pozornosť svojho nadriadeného upriamiť na svoju súčasnú prácu a upozorniť ho na fakt, že povinnosti navyše môžu negatívne ovplyvniť kvalitu odvádzanej práce. "To sa týka nielen nových projektov, ale aj čiastkových úloh, ktoré výraznejšie presahujú rámec pracovnej náplne zamestnanca," podotýka.
Pri odmietnutí nových úloh môžu podľa Javorskej pomôcť aj kolegovia. "Oplatí sa preto prekonzultovať svoje 'nie' so spolupracovníkmi. V kolektíve sa totiž môže nájsť niekto, pre koho by boli nové úlohy výzvou, a pri komunikácii s nadriadeným tak získa pracovník argument navyše," dodáva. Upozorňuje tiež, že zamestnávateľ zase môže vďaka tomu získať motivovaného zamestnanca, ktorý bude nové úlohy zodpovedne plniť.
Zdroj: TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies