Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
19. júl. 2019Dušana
BratislavaBratislava 25°
Biblia
TV program
Moje Netky
Žeriav dvíha trosky lietadla Suchoj Superjet 100.
Žeriav dvíha trosky lietadla Suchoj Superjet 100.
07.05.2019 17:56 Zahraničie
Za nehodu lietadla na Šeremetieve môže údajne pilot
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
07.05.2019 17:56 Zahraničie

Za nehodu lietadla na Šeremetieve môže údajne pilot



MOSKVA - Za hlavnú príčinu nedeľnej nehody lietadla Suchoj Superjet 100 na moskovskom letisku Šeremetievo považujú vyšetrovatelia nesprávne konanie pilota.


Informoval o tom v utorok ruský denník Kommersant, podľa ktorého vyšetrovatelia paralelne preverujú aj činnosť pozemných letiskových služieb, pričom pripúšťajú aj ich neadekvátnu reakciu na mimoriadnu udalosť.

 

Príčina nehody lietadla typu Suchoj Superjet 100, ktorá si vyžiadala život 41 ľudí, zatiaľ oficiálne nie je známa. Experti naďalej vyhodnocujú záznamy získané tzv. čiernych skriniek lietadla, konštatovala v utorok agentúra AFP.

 

Spomínané podozrenia voči pilotom súvisia s ich konaním pri pristávaní, keď lietadlo zasiahol elektrostatický výboj, ktorý z činnosti vyradil aj autopilota.

 

Ručné pristávanie bolo podľa zdrojov ruského denníka zložité: piloti sa mohli spoliehať len na palubné prístroje a vlastné skúsenosti.

 

Okrem toho lietadlo bolo veľmi ťažké, keďže malo prakticky plné palivové nádrže, čo spôsobilo pri pristávaní problémy. Podľa odborníkov sa posádka mohla radšej rozhodnúť pre krúženie lietadla v snahe spotrebovať časť paliva.

 

 

Lietadlo klesalo na pristávaciu dráhu letom dlhším ako jeden kilometer a rýchlosťou 30 km/h. Podľa odborníkov, ktorých citoval Kommersant, aj v takých podmienkach pristátie mohlo byť úplne bezpečné.

 

Došlo však zrejme k ďalšej možnej chybe pilotov, keď sa lietadlo dotklo zeme kolesami príliš tvrdo a niekoľkokrát sa od pristávacej dráhy odrazilo. Časti podvozku lietadla po jeho vysunutí pritom podľa všetkého prerazili palivové nádrže, z ktorých vyrazilo a následne sa vznietilo aj palivo.

 

Mnohí cestujúci zo zadnej časti trupu lietadla utrpeli pri "odskokoch" lietadla na pristávacej dráhe zranenia, v ktorých dôsledku neboli schopní dostať sa z paluby vlastnými silami. Horiace palivo im tiež nedalo prakticky žiadnu šancu na prežitie, dodal Kommersant.

 

 

Viaceré zdroje v rozhovore pre denník RBK uviedli, že piloti po pristátí otvorili okno pilotnej kabíny, čím mohli potenciálne prispieť k zosilneniu požiaru. Údajne ani okamžite po pristátí nevypli motory lietadla.

 

Na sociálnych médiách sa krátko po nešťastí objavili videá, ako lietadlo pristáva nárazom na letiskovú plochu a potom zrýchľuje po dráhe s plameňmi šľahajúcimi z trupu.

 

Na záznamoch sú aj cestujúci, ktorí z lietadla s horiacou chvostovou časťou evakuovali po nafukovacích kĺzačkách. Niektorí z cestujúcich mali aj príručnú batožinu, čo vyvolalo tvrdú kritiku diskutérov na internete a dohady, že práve vďaka vyberaniu batožiny zo skriniek sa časť spolucestujúcich týchto ľudí nestihla zachrániť. Tieto dohady sa však podľa agentúr AFP zatiaľ nepotvrdili.



reklama


Zdroj: TASR/netky BL

Foto:  TASR



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok