Z pultov predajní sa vytrácajú najmä domáce minerálne vody

NETKY.SK • 13 August 2013, 10:54 • 2 min
Z pultov predajní sa vytrácajú najmä domáce minerálne vody

BRATISLAVA - Napriek tomu, že Slovensko je krajina bohatá na zdroje minerálnej a pramenitej vody, na pultoch predajní je ich zastúpenie čoraz menšie. Oproti minulému roku sa podiel slovenskej minerálnej vody v regáloch obchodov znížil o 15 percentuálnych bodov (p.b.) na 59 percent.

slovakia

left justify in out

Zastúpenie domácich ochutených minerálnych vôd medziročne pokleslo o 10 p.b. na 54 percent a slovenskej pramenitej vody rovnako o 10 p.b. na 60 percent. Vyplýva to z výsledkov prieskumu GfK realizovaného pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS).

Prieskum taktiež ukázal, že na pultoch predajní nájdu zákazníci aj menej nečokoládových cukroviniek od domácich výrobcov a to o 9 p.b. Ich zastúpenie je tak len 17-percentné. Situácia sa obdobne vyvíjala aj pri mäsových výrobkoch, kde najviac poklesol podiel salám. Medziročne o 9 percentuálnych bodov na 40 percent. Nízke zastúpenie v regáloch eviduje komora aj pri konzervovaných potravinách s podielom 22 percent, čokoládových cukroviniek s 28 percentami a pri nealkoholických nápojoch, ktoré na pultoch majú 29-percentné zastúpenie. 

"Ak porovnáme výsledky s rokom 2011, pri niektorých druhoch potravín ide o veľmi výrazné zmeny. Konkrétne podiel domácich nečokoládových cukroviniek klesol za dva roky o 20 percentuálnych bodov, čo je viac ako 54 percent. Negatívny trend má samozrejme ekonomické následky aj pre potravinárske podniky,“ uviedol prezident PKS Daniel Poturnay. Podľa jeho slov medziročne zaniklo ďalších osem potravinárskych podnikov, ktoré vytvárali viac ako 630 pracovných miest. 

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, najviac domácich potravín je možné nájsť na regáloch reťazcov COOP Jednota, až 64 percent a CBA, kde ich je 57 percent, najmenej v reťazci Lidl len 18 percent. Najväčší medziročný pokles podielu vystavenia slovenských výrobkov zaznamenali na pultoch CBA o sedem p.b. a Lidlu o šesť p.b. "Jediný nárast, a to len na minimálnej úrovni, bol zaznamenaný v obchodnom reťazci Kaufland (+ 1 p.b.). COOP Jednota udržal pozíciu z roku 2012," zhodnotila PKS. 

V hypermarketoch majú slovenské potraviny zastúpenie na úrovni 45 percent, v supermarketoch 51 percent, v malých predajniach na úrovni 61 percent a v diskontných predajniach 30 percent. Komora konštatuje, že medziročný pokles podielu vystavenia slovenských potravín nastal vo všetkých formátoch.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies