BRATISLAVA - Za prvých päť mesiacov tohto roka získala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) z predaja diaľničných nálepiek 36,76 milióna eur. V máji si pritom vodiči osobných áut kúpili celkovo 223.630 známok a príjem za ne bol v piatom mesiaci 2,9 milióna eur.
"V máji 2014 bol dosiahnutý najvyšší predaj desaťdňových diaľničných nálepiek pre autá do 3,5 tony, takmer 76 % z celkového počtu," vyčíslil hovorca NDS Michal Fúrik. Najväčší podiel z výnosov však podľa jeho slov pripadá na ročné známky, a to viac ako 48 %.
Diaľničnými nálepkami platia vodiči osobných áut do 3,5 tony za jazdu po spoplatnených úsekoch ciest. Ich predaj zabezpečuje diaľničná spoločnosť prostredníctvom viac ako 1300 predajných miest, napríklad čerpacích staníc či pobočiek Slovenskej pošty. Vodiči si ich však môžu kúpiť aj na internetovej stránke dialnicnenalepky.sk.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies