Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
2. dec. 2020Bibiána
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
YouTube by sa mohol transformovať z najväčšej videoslužby na svete na online obchod
YouTube by sa mohol transformovať z najväčšej videoslužby na svete na online obchod
12.10.2020 15:12 Zaujímavosti
YouTube umožní používateľom nakupovať produkty priamo z videa
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
12.10.2020 15:12 Zaujímavosti

YouTube umožní používateľom nakupovať produkty priamo z videa



YouTube by sa mohol transformovať z najväčšej videoslužby na svete na online-obchod. Spoločnosť chce umožniť používateľom výber a kúpu produktov, ktoré oni vidia vo videách.


Nedávno YouTube začal ponúkať tvorcom obsahu použitie špeciálneho softvéru, ktorý im umožňuje označovať a sledovať produkty uvádzané v ich videách. To umožní divákom prehliadať, vyberať a kupovať produkty, ktoré budú vo videu označené.

 

Videoslužba sa stane katalógom tovaru

Cieľom spoločnosti je transformovať najväčšiu svetovú videoslužbu na obrovský katalóg tovaru. Diváci budú môcť nakupovať počas sledovania videa, pričom zostanú na platforme. Agentúra Bloomberg to uvádza s odvolaním sa na svoje vlastné anonymné zdroje v spoločnosti YouTube.

 

Hovorca YouTube pre Bloomberg potvrdil, že spoločnosť tieto funkcie skutočne testuje na určitých videokanáloch. Tento proces označil za experiment a ďalšie podrobnosti odmietol zverejniť.

 

 

Ak experiment dopadne dobre, YouTube sa stane novým lídrom v oblasti elektronického obchodu po boku spoločností Amazon či Alibaba. Ako presne na tom videoplatforma zarobí, zatiaľ nie je jasné.

 

Google, ktorý je vlastníkom najväčšej videoslužby na svete, už urobil niekoľko pokusov o online obchodovanie, ale bez väčšieho úspechu - speňaženie YouTube súvisí stále s reklamou.

 

Dopad pandémie na internetových gigantov

Pandémia koronavirusu a s ňou spojená kríza nútia inzerentov znižovať náklady na marketing, zatiaľ čo výnosy z online-predaja naopak rastú. Tržby Amazonu tento rok prudko vzrástli a výnosy Google poklesli v 2. štvrťroku 2020 prvýkrát v histórii spoločnosti.

 

Vedenie spoločnosti Google už predtým naznačovalo, že YouTube sa stane ústredným prvkom stratégie v oblasti elektronického obchodu. Najmä generálny riaditeľ Google Sundar Pichai uviedol, že obrovské množstvo populárnych videí vo formáte unboxingu je vynikajúcou príležitosťou na to, aby sa z videoslužby stal online obchod.

 

 

Na tieto účely sú vhodné ďalšie populárne formáty, napríklad video-návody o líčení a varení, ktorých tvorcovia aktívne inzerujú rôzne produkty.

 

Americkí obchodní giganti ako Amazon a Walmart Inc. sa už roky snažia vytvárať efektívne nástroje, aby bolo možné nakupovať priamo z videí, zatiaľ však bez väčšieho úspechu.

 

Ale v Číne sa to už stalo skutočnosťou. Napríklad na platforme Douyin a v čínskej verzii TikToku blogeri už môžu predávať produkty používateľom počas živého vysielania.



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: Bloomberg/Netky Anna Mogilevskaia

Foto:  Pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok