BRATISLAVA - Internetová služba YouTube chce "otráviť a zmiasť" svojich používateľov väčším počtom reklám, ktoré sa budú objavovať pred alebo po jednotlivých videách.
V piatok to vyhlásil šéf hudobného oddelenia tejto spoločnosti Lyor Cohen. Toto opatrenie bude podľa neho "zamerané na tých, ktorí stránku používajú ako hudobnú službu zdarma". Podľa britskej BBC chce YouTube zvýšením počtu reklám dosiahnuť najmä to, aby si používatelia tejto služby zaplatili jej novú hudobnú službu, ktorou by YouTube chcel súperiť so službami ako Spotify, Apple či Amazon.
Zvýšenie počtu zobrazovaných reklám by sa malo podľa BBC týkať tých používateľov, ktorí na YouTube sledujú prevažne alebo iba hudobné videá a venujú tejto činnosti veľa času.
Zvýšením počtu reklám chce YouTube podľa BBC vyjsť v ústrety aj hudobným vydavateľstvám, ktoré túto službu dlhodobo kritizovali za to, že poskytuje hudbu zdarma.