MOSKVA – Výstavba vysokorýchlostnej železnice Eurasia (HSR), ktorá spojí Čínu a Európsku úniu bude najväčším projektom v oblasti železničnej dopravy na svete.
Účastníci stretnutia rusko-čínskej pracovnej skupiny pre vysokorýchlostnú železničnú dopravu zvážili predbežnú technickú a ekonomickú štúdiu uskutočniteľnosti a zhodli sa, že projekt je sľubný a má obrovský potenciál. Ruské železnice uviedli, že výstavba časti trate v krajine, by sa mala dokončiť v roku 2026.
"Úroveň zdieľaného porozumenia a podpora poskytnutá projektu orgánmi oboch krajín nám umožňujú efektívne vyriešiť kľúčové technologické a organizačné otázky. Podarilo sa nám nájsť konsenzus v mnohých oblastiach od nášho posledného stretnutia," uviedol prvý viceprezident Ruských železníc Alexander Misharin.
Celková dĺžka železnice dosiahne dĺžku neuveriteľných 9 447 km. Touto železnicou sa spoja svetové metropoly ako Peking, Moskva a Berlín. Náklady vynaložené na výstavbu iba ruského segmentu, ktorý bude dlhý 2366 km sa odhadujú na 3,6 bilióna rubľov (60,9 mld. USD).
Začiatok výstavby na naplánovaný na rok 2018. V prvej fáze výstavby je naplánované položenie trate z Moskvy do mesta Kazan, do roku 2023 by mala byť hotová trať, ktorá prepojí mesto Krasnoye, Moskvu, Chelyabinsk a Zolotayu Sopku.
Program pracovnej skupiny zahŕňal aj konzultácie o otázkach súvisiacich s finančnou účasťou čínskej strany na projekte vysokorýchlostnej železnice Moskva - Kazaň. Strany diskutovali o spôsoboch zdieľania rizík medzi účastníkmi projektu, ako aj o výsledkoch rozhovorov s ruskými a medzinárodnými bankami, globálnymi finančnými organizáciami či poisťovňami.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies