Výpadky elektriny počas víchrice ovplyvnili 45 percent Stredoslovákov

NETKY.SK • 3 November 2017, 18:26 • 2 min
Výpadky elektriny počas víchrice ovplyvnili 45 percent Stredoslovákov

RUŽOMBEROK - Počas víchrice, ktorá sa v posledné októbrové dni prehnala krajinou, pocítili problémy s dodávkou elektrickej energie obyvatelia stredného Slovenska na približne 330.000 odberných miestach.

slovakia

left justify in out

To je asi 45 percent z celkového počtu odberateľov Stredoslovenskej energetiky – Distribúcie (SSE-D). Ako sa pre TASR vyjadril hovorca SSE-D Miroslav Gejdoš, väčšina z týchto výpadkov trvala menej ako tri minúty. Tých dlhších, ktoré bolo možné rátať v hodinách, bolo približne 140.000.

 

SSE-D zaznamenala počas kalamity celkovo 100 porúch na vedeniach vysokého napätia. Vietor a padajúce stromy poškodili 52 stĺpov a stožiarov a roztrhli 134 vodičov. „Elektrikári museli z vedení odstraňovať viac ako 200 spadnutých stromov,“ ozrejmil Gejdoš s tým, že celkové škody na distribučnej sústave sa pohybujú podľa predbežného odhadu na úrovni 100.000 eur.

 

Pohotovostné tímy urobili k poruchám zapríčinených víchricou dokopy približne 70 výjazdov. Podľa slov riaditeľa Divízie prevádzky a údržby energetických zariadení SSE-D Radomíra Rajčániho, pracovalo na odstraňovaní porúch počas nedele (29.10.) viac ako 100 mužov, v pondelok (30.10.) ich bolo až 250. „Sme pripravení na všetky kalamity a naši pracovníci presne vedia, čo majú robiť v mimoriadnych situáciách,“ skonštatoval.

 

Okrem pracovníkov, ktorí odstraňovali poruchy v teréne, boli podľa vyjadrenia hovorcu spoločnosti v plnom nasadení aj dispečeri distribučnej sústavy v žilinskej centrále. V priebehu kritických 48 hodín smerovalo na poruchovú linku stredoslovenských energetikov viac ako 6500 telefonátov. „Počas bežného dňa riešime priemerne 180 telefonátov.  V mimoriadnych situáciách, akou bola táto, zvládnuť niekoľko tisíc telefonátov v priebehu dňa, je nereálne,“ poznamenal vedúci dispečingu SSE-D Július Bodor. Preto upozornil, aby ľudia v čase kalamity zbytočne nepreťažovali poruchovú linku. 

 

„V prípade skutočne naliehavej situácie alebo ohrozenia života musia ľudia vytrvať na linke a počkať na spojenie s dispečerom. Ak zložia a zavolajú znova, dostanú sa v poradí ďalej,“ vysvetlil Bodor. Generálny riaditeľ SSE-D Marek Štrpka podotkol, že aj keď spoločnosť vynakladá maximálne úsilie, aby svojich zákazníkov zásobovala nepretržite, občas prichádzajú mimoriadne situácie, ktorým sa nedá vyhnúť. „Vtedy sa ich snažíme vyriešiť čo najrýchlejšie v prospech zákazníkov. Zároveň však pritom musíme klásť dôraz aj na bezpečnosť,“ uzavrel.

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
barbora lučivjanská

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona