Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
3. dec. 2022Oldrich
BratislavaBratislava 19°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
06.04.2016 09:27 Relax
Vyčerpané telo naštartujú prechádzky či turistika a zeleninové šťavy
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
06.04.2016 09:27 Relax

Vyčerpané telo naštartujú prechádzky či turistika a zeleninové šťavy



BRATISLAVA – Aktívny relax pomáha predchádzať vyčerpaniu viac ako spánok. Ide napríklad o prechádzky, turistiku či bicyklovanie, poradil lekár Pavel Malovič.


Čerstvý vzduch a fyzická aktivita rozprúdia v tele krv a okysličia mozog, ľudia sa tak cítia byť nabudení. "Pozor si treba dať na prehnanú aktivitu, opatrní by mali byť najmä ľudia s hypertenziou alebo s problémovými kĺbmi," povedal.

 

Mnohí sa s príchodom jari rozhodli pre detox. Malovič odporúča piť šťavy z mrkvy, červenej repy či zeleru, pretože majú "vynikajúce prečisťujúce účinky". Najlepšie je podľa neho rozriediť prvé dve šťavy so zelerovou alebo inou zeleninovou šťavou.

 

"Možno tiež mixovať zelenolisté jarné zeleniny, paradajky, cibuľu a naklíčené semená. Ochutiť to možno bylinkami, cesnakom, škoricou alebo čili papričkami. Kto má rád morské riasy, môže do odšťavovača pridať jednu alebo dve byľky," vysvetlil.

 

Do jedálnička by ľudia počas jari mali viac zakomponovať mladú cibuľku, hrášok, brokolicu, kaleráb či listový šalát. Široké spektrum zelenej zeleniny podľa neho predstavuje listová, hlúbová, cibuľová, aj stonková zelenina. Listové časti majú oveľa viac železa, kyseliny listovej a vitamínu C. Majú menej energetických látok a sú zdrojom antioxidantov a flavonoidov.

 

"Kombinácia vitamínu C, chlorofylu a kyseliny listovej má zásadný vplyv na krvotvorbu. Zároveň dokáže brzdiť menšie krvácanie, napríklad z nosa," povedal. Zelené farbivo chlorofyl má podľa Maloviča protizápalové, protisklerotické či dezinfekčné účinky.

 

Pre fungujúci zdravý organizmus sú nevyhnutné i esenciálne nenasýtené mastné kyseliny zastúpené "omegami", myslí si lekár. Ich nedostatok má negatívny vplyv na celý organizmus počnúc trávením, chorobami srdca, vysokým tlakom či psychikou. Bohatým zdrojom omega-3 mastných kyselín sú morské ryby a tuky rastlinného pôvodu.

 

Kvalitné tuky v strave podľa Maloviča zabezpečia príjem dôležitých látok do tela - napríklad vitamíny rozpustné v tukoch ako A, D, E a K. Tie sú okrem iného nevyhnutné pre zdravú pleť, vlasy či zuby.

 

 



reklama


reklama


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  Thinkstockphotos



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
ad
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok