BRATISLAVA – V polovici októbra spoločnosť Facebook ohlásila zmeny, ktoré výrazným spôsobom zasiahli nielen samotných užívateľov, ale aj spoločnosti, ktoré sociálnu sieť využívali ako priestor pre svoju reklamu.
Do tohto krátkodobého testu spoločnosť vybrala šesť krajín. Okrem Srí Lanky, Srbska, Bolívie, Guatemaly, Kambodži, do testovania zapojili aj Slovensko. Toto obmedzenie rozčúlilo mnohých slovenských užívateľov, ku ktorým sa prestali dostávať novinky zo stránok, ktorými boli členmi alebo ich mali lajknuté.
Po novom sa tieto príspevky zobrazovali v extra záložke Novinky a Prieskumník. V novinkách sme mohli nájsť príspevky od priateľov a skupín, ktorých sme boli členmi, a v záložke Prieskumník boli posty od stránok, ktoré sme mali lajknuté, sledovali alebo by nás mohli zaujímať. V novinkách sa zobrazovali len posty stránok, ktoré boli sponzorované, teda si za ne stránky zaplatili.
Cieľom spoločnosti bolo oddeliť obsah príspevkov tak, aby sa samotný užívateľ mohol rozhodnúť, čo ho v danej chvíli zaujíma. Či sú to správy, novinky alebo aktivity priateľov. Tie súkromné a záujmové dostali v experimente prednosť. Nikto nevie, kedy a či sa vôbec toto testovanie skončí. No mnohí veria, že sa tak stane v čo najkratšom čase. Je však isté, že rozdeľovanie príspevkov uverejňovaných na FB prinieslo viac škody ako úžitku, domnievajú sa užívatelia a spoločnosti, keďže sa nikomu záložky s príspevkami neukazovali rovnako. Niektorým ukazovalo obe, iným len jednu. Niektorým zobrazuje v novinkách len platené posty, ďalším zobrazuje úplne všetky príspevky stránok a niektorým staré články, ktoré už nikoho nezaujímajú. Ešte v priebehu októbra, kedy testovanie spoločnosť spustila, hovorca FB pre strednú a východnú Európu potvrdil, že ide o krátky test, takže je pravdepodobné, že sa všetko vráti do starých koľají.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies