Béla
Bugár

Zuzana
Čapútová

Eduard
Chmelár

Štefan
Harabin

Marian
Kotleba

Milan
Krajniak

František
Mikloško

Rober
Mistrík

Róber
Švec

Bohumila
Tauchmannová

Juraj
Zábojník

Maroš
Šefčovič

Ivan
Zuzula

Jozef
Menyhárt

Martin
Daňo
Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
22. feb. 2019Etela
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
07.02.2019 18:50 Relax
Vláknina znižuje riziko mnohých ochorení
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
07.02.2019 18:50 Relax

Vláknina znižuje riziko mnohých ochorení



Dostatok vlákniny v jedálničku nielen podporuje chudnutie, ale tiež veľmi významne ovplyvňuje zdravie čriev a ďalších orgánov.


Podľa štúdie uverejnenej v odbornom časopise Lancet vláknina znižuje aj riziko minimálne štyroch ochorení, pričom sa nejedná výlučne o choroby čriev.

 

Podľa štúdie sa u ľudí, ktorí konzumovali veľké množstvo vlákniny, znížilo riziko ochorenia srdca, cievne mozgové príhody, cukrovky typu 2 a rakoviny hrubého čreva, rovnako ako riziko predčasného úmrtia o 15 až 30%.

 

Čím viac pritom ľudia vlákniny zjedli, tým bolo riziko ochorení nižšie. Každých 8 g vlákniny viedlo k zníženiu rizika srdcových ochorení, cukrovky 2. typu a rakoviny hrubého čreva o 5 až 27%.

 

 

Dobré je tak konzumovať aspoň 25-29 gramov vlákniny denne, ideálne formou ovocia a zeleniny, prípadne obilnín, a to najmä celých zŕn. Pozor ale ani presýtenie vlákninou nie je zdraviu prospešné. "Bohužiaľ podľa štatistík väčšina ľudí konzumuje stravou menej ako 20 g vlákniny denne," upozorňuje pre Time jeden z vedcov Andrew Reynolds.

 

Potraviny bohaté na vlákninu bývajú hutnejšie, vyžadujú dlhšie žuvanie, tiež zvyšuje sýtosť a znižuje riziko obezity, ktoré súvisia s ochorením srdca a rakovinou. Vláknina stimuluje prospešné baktérie v čreve, čo tiež znižuje riziko vzniku rakoviny hrubého čreva.

 

Ak chcete svoj jedálniček obohatiť o čo najviac vlákniny, potom sa zamerajte na konzumáciu celých zŕn, zeleniny, fazule a ďalších strukovín a potom celého ovocia ideálne so šupkou, prípadne zemiakov so šupkou.



reklama


Zdroj: netky BL

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok