LONDÝN – Všimli ste si niekedy, že hodinky sú v reklamách nastavené na rovnaký čas? Nebojte sa, väčšina ľudí je na tom podobne ako vy...
Drvivá väčšina ľudí totiž nevenuje príliš veľkú pozornosť takému detailu, akým je nastavený čas na hodinkách v reklame. Ľudí skôr zaujíma dizajn, cena alebo značka... Avšak predajcovia prísne dbajú na to, aby každé hodinky v reklame mali nastavený čas 10:10.
Psychológia času 10:10 je totiž oveľa hlbšia, ako by ste si mohli myslieť. Jednak hodinky s týmto časom vyzerajú esteticky, ale hlavne tým upriamujú pohľad potenciálneho klienta na značku samotného výrobcu.
Umiestnenie ručičiek totiž zvýrazňuje názov a logo značky, ktorá býva zvyčajne umiestnená v hornej polovici hodiniek. Má to však aj estetický význam.
"Hodinky s nastaveným časom 10:10 vyzerajú ako veselý smajlík, takže uprednostňujeme túto variantu vždy, keď je to možné," povedala riaditeľka reklamy a marketingu Ulysse Nardin Susanne Hurni pre New York Times.
Samozrejme aj firmy radi experimentujú a nie vždy je nastavený rovnaký čas, avšak top 100 predajcov analógových hodiniek majú na svojich fotografiách čas 10:10 alebo čo najbližšie k nemu.
Prekvapujúcim faktom je, že spoločnosť Casio na svojich digitálnych hodinkách takmer vždy nastavuje čas 10:58:50.
Spoločnosť Timex zase používa čas 10:09:36 na každej fotografii svojich hodiniek a aj digitálnych.
Pri nastavení času hodiniek na 10:10 sa docieli, že obe ručičky sú jasne viditeľné a pôsobia symetrickým dojmom, čo je príjemnejšie pre vnímanie človeka.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies