Varovanie Slovenskej pošty : Pozor na falošné e-maily!
Pozor na falošné e-maily v mene Slovenskej pošty! Prostredníctvom nich sa pokúša neznámy páchateľ okradnúť obeť.
V mene Slovenskej pošty sú rozposielané občanom falošné e-maily. Klienti pošty si majú zmeniť doručenie alebo uloženie zásielky. Informácie z takéhoto falošného e-mailu sú podobné informáciám z oficiálneho webu pošty, až napár zámerne podobných klamlivých údajov.

Zákaznícka podpora Slovenskej pošty nefunguje 24 hodín denne, ale iba v pracovných dňoch v čase od 8:00 do 17:00 hodiny. Falošný mail je možné rozlíšiť i podľa nesprávne uvedeného telefónneho číslo na Zákaznícke centrum - 0850 192 413, pričom správne číslo je 0850 122 413. Ide aj o zneužitie loga Slovenskej pošty a preto by klienti nemali na takéto emaily reagovať.
Falošných e-mailovje viac druhov. Niektoré požadujú od adresátov úhrady poplatkov za doručenie zásielky či preclenie zásielky. Kedy vás webový odkaz presmeruje rovno na platobnú bránu, kde treba zadať údaje z platobnej karty. Clo aj poplatok za colné konanie sa totiž platí priamo pri doručení zásielky. V prípade, že klienti už na podvodné maily zareagovali a uhradili požadovanú sumu, pošta im odporúča obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
Slovenská pošta už podala trestné oznámenie na neznámeho páchateľa. Aktuálne prebieha vyšetrovanie. Na webovej stránke Slovenskej pošty sú uvedené všetky potrebné informácie ako rozlíšiť, že ide o podvodný mail. Na stránke sú ukážky, ako môžu takéto falošne maily vyzerať.
Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš
účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.
Zdroj: SITA/ Netky Kristýna Peštová
Foto: Fb Slovenská pošta, a.s./ Unsplash/ Netky
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk