V novembri 2012 sa na mýte vybralo takmer 13,7 mil. eur

NETKY.SK • 17 December 2012, 12:47 • 2 min
V novembri 2012 sa na mýte vybralo takmer 13,7 mil. eur

V novembri 2012 sa na mýte vybralo takmer 13,7 mil. eur - Doprava V novembri 2012 komplexná služba elektronického výberu mýta zabezpečila pre Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) 13,67 milióna eur.

slovakia

left justify in out

imgV novembri 2012 komplexná služba elektronického výberu mýta zabezpečila pre Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) 13,67 milióna eur. Od začiatku roka dosiahol výber mýta 144,56 milióna eur. Informoval o tom manažér pre komunikačnú stratégiu a PR spoločnosti SkyToll, a. s., Anton Bódis.

Za užívanie vymedzených úsekov ciest na diaľniciach a rýchlostných cestách sa v novembri tohto roku vybralo na mýte 9 miliónov eur. Za používanie vymedzených úsekov ciest 1. triedy sa za rovnaký mesiac vybralo 4,66 milióna eur. V rámci tranzitného ticketingu sa v novembri 2012 vydalo 26.766 tiketov, za ktoré vodiči zaplatili 335.680 eur. Od začiatku tohto roku sa na vybraných hraničných distribučných miestach vydalo 292.754 ticketov za 3,77 milióna eur.

Z celkovej sumy mýta vybraného v novembri tohto roka 43 % zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. Dňom s najvyšším výberom bol 19. november, kedy sa na mýte vybralo 625.032 eur. Vymedzené úseky ciest užívalo v novembri denne v priemere 29.550 unikátnych vozidiel nad 3,5 tony, čo je oproti októbru 2012 menej o 2419 vozidiel.

Elektronický mýtny systém k 30. novembru 2012 evidoval 214.217 aktívnych palubných jednotiek. Medzimesačne ich počet vzrástol o 330 kusov. Vozidlá zo zahraničia v novembri užívali z celkového počtu aktívnych palubných jednotiek 69,7 %.

Mobilné jednotky vynucovania v novembri 2012 skontrolovali na vymedzených úsekoch ciest takmer 180.900 vozidiel a riešili 508 prípadov porušenia zákona o elektronickom výbere mýta. Od kontrolovaných vodičov mobilné jednotky vynucovania vybrali mýto vo výške 16.696 eur.

Spoločnosť SkyToll v novembri 2012 zaznamenala v rámci prevádzky elektronického výberu mýta celkovo 284 podaní od zákazníkov, z nich bolo 5 opodstatnených. Oproti októbru počet opodstatnených zákazníckych podaní klesol o 3. Minulý rok v novembri bolo opodstatnených 14 z 245 podaní. Z opodstatnených podaní v novembri tohto roku bolo všetkých 5 reklamácií. Všetky reklamácie sa vybavili v lehote stanovenej v zmluve s NDS, teda do piatich pracovných dní.

Operátori zákazníckej linky elektronického mýtneho systému prijali v novembri 2012 takmer 3900 hovorov. Mýtny internetový portál zaznamenal v tom istom mesiaci vyše 49.200 návštev.
Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies