BRATISLAVA - V marci na Slovensku zaregistrovali 5 729 nových osobných automobilov, čo je o 10,86 % menej ako vlani. Za celý prvý štvrťrok tak u nás predaj nových áut klesol medziročne o 12,63 %. V marci na Slovensku zaregistrovali aj 381 nových malých úžitkových vozidiel, čo je v porovnaní s vlaňajškom menej o 17,53 percenta. V piatok o tom informoval Zväz automobilového priemyslu (ZAP) SR.
"Pri pohľade do minuloročných výsledkov je v tejto kategórii pokles predaja za celý štvrťrok na úrovni 14,56 percent," uviedol ZAP. "Klesajúci trend v tejto kategórii súvisí s ekonomickou situáciou živnostníkov a malých firiem, ktorí tvoria najväčšiu skupinu odberateľov úžitkových vozidiel," konštatuje zväz.
Najžiadanejšou značkou osobných vozidiel bola v marci na Slovensku opäť Škoda, jej podiel je 23,3 percent z celkového predaja za uplynulý mesiac. Do prvej päťky najpredávanejších značiek sa dostali druhý Volkswagen s podielom 8,6 % a tretí Hyundai s podielom 7,7 %. Štvrtá Kia zaznamenala trhový podiel na úrovni 7,1 percenta. Prvú päťku uzatvára Opel s podielom 6,4 %.
V kategórii malých úžitkových vozidiel bol najžiadanejšou značkou Fiat (29,4%), druhé miesto obsadil Peugeot (17,3%) a na treťom mieste je Citroën (15,5%). Na štvrté miesto sa prepracoval Renault s podielom (13,9%) a na piatom mieste je Volkswagen (3,9%).
V marci bolo registrovaných 40 nových nákladných automobilov s hmotnosťou 3,5 až 12 ton, čo je v porovnaní s predajom v marci 2012 pokles len o 2,4 %. Najviac registrácií zaznamenala značka Iveco, ktorá dosiahla 60-percentný podiel na trhu. V kategórii nákladných automobilov minulý mesiac registrovali 238 nových vozidiel, čo predstavuje pokles o 3,25 % oproti minulému roku. V marci zaregistrovali aj 4 nové autobusy, čo je o 22 % menej, ako v marci 2012.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies