Tunel Višňové a úsek D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou sa konečne dokončí

NETKY.SK • 5 Február 2021, 11:54 • 2 min
Tunel Višňové a úsek D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou sa konečne dokončí

Problematický a nedokončený úsek diaľnice spolu s tunelom sa konečne dočkajú dokončenia.

slovakia

left justify in out

Najznámejší úsek nedostavanej diaľnice na Slovensku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové zrejme bude dostavaný. Pokúsi sa o to v stanovenej lehote konzorcium združenia spoločností Skanska. Oznámil to v živom vysielaní na facebooku minister dopravy a výstavby Slovenskej republiky Andrej Doležal.

 

 

Skanska je víťazom vďaka najnižšej ponúknutej cene. Ich ponuka bola približne 255 miliónov eur bez DPH a vychádzala najvýhodnejšie. V zmluvnej cene je zahrnutá aj oprava problematických úsekov, ktoré vznikli po predošlom zhotoviteľovi a z dôvodu zastavenia prác.

 

img

 

„Cena mala váhu 45 percent, 35 percent bola lehota sprejazdnenia, 15 percent pripadá na environmentálne kritérium a zvyšok je kritérium na lehotu pre projektovú dokumentáciu. Najradšej by sme to podpísali zajtra, ale lehoty sú také, že teraz beží desať dní na možné odvolanie. Následne by mala prebehnúť kontrola ex-ante na Úrade pre verejné obstarávanie, čo je štandardný proces, keďže čerpáme eurofondy. Potom by už nemalo nič brániť podpisu zmluvy s víťazným uchádzačom,“ uviedol Andrej Doležal. Podľa neho by najväčším zdržaním cca tri mesiace mohlo byť iba podpísanie zmluvy.

 

Spoločnosť Skanska vnímam ako zodpovedného zhotoviteľa s veľmi dobrou reputáciou, čiže nepredpokladám, že by sa uprostred zbalil a odišiel. Myslím, že aj pre nich je to určitá výzva takýto tunel dostavať. Poučení z minulosti sme už počas súťažného dialógu dohodli s uchádzačmi, že ak príde k dostavbe, tak zriadime stálu komisiu pre rozhodovanie sporov,“ dodal minister.

 

To, či sa stihne sprejazdniť úsek do roku 2023, minister komentoval slovami o tom, že projekt je fázovaný medzi rôzne operačné programy, vďaka čomu je možné aj v prípade zdržania alebo problémov rozložiť čerpanie medzi rôzne štrukturálne programy. Práve pre spôsob súťažného dialógu, kedy uchádzači videli stavbu, by podľa Doležala malo aj víťazné konzorcium poznať stav tunelu. „Každý zodpovedný tunelár, myslím v tom stavbárskom slova zmysle, vie, že v tuneli ho môže prekvapiť čokoľvek. Vieme, že tam je problém s vodou, ale preto bolo aj kritérium v hodnotení až s váhou až pätnásť percent. Verím, že zhotoviteľ vie, do čoho ide,“ uzavrel minister dopravy. 

 

img

 

Mali by sme si pripomenúť, že prešlo už viac ako dvadsať rokov, odkedy sa začala raziť prieskumná štôlňa a základný kameň sa poklepával trikrát. Dokončenie úseku určite prinesie odľahčenie dopravnej situácie v krajskom meste a v celom Žilinskom kraji.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Kristýna Peštová
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies