Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
16. apr. 2021Dana
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Tunel Višňové
Tunel Višňové
05.02.2021 11:53 Domov
Tunel Višňové a úsek D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou sa konečne dokončí
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
05.02.2021 11:53 Domov

Tunel Višňové a úsek D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou sa konečne dokončí



Problematický a nedokončený úsek diaľnice spolu s tunelom sa konečne dočkajú dokončenia.


Najznámejší úsek nedostavanej diaľnice na Slovensku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové zrejme bude dostavaný. Pokúsi sa o to v stanovenej lehote konzorcium združenia spoločností Skanska. Oznámil to v živom vysielaní na facebooku minister dopravy a výstavby Slovenskej republiky Andrej Doležal.

 

 

Skanska je víťazom vďaka najnižšej ponúknutej cene. Ich ponuka bola približne 255 miliónov eur bez DPH a vychádzala najvýhodnejšie. V zmluvnej cene je zahrnutá aj oprava problematických úsekov, ktoré vznikli po predošlom zhotoviteľovi a z dôvodu zastavenia prác.

 

 

„Cena mala váhu 45 percent, 35 percent bola lehota sprejazdnenia, 15 percent pripadá na environmentálne kritérium a zvyšok je kritérium na lehotu pre projektovú dokumentáciu. Najradšej by sme to podpísali zajtra, ale lehoty sú také, že teraz beží desať dní na možné odvolanie. Následne by mala prebehnúť kontrola ex-ante na Úrade pre verejné obstarávanie, čo je štandardný proces, keďže čerpáme eurofondy. Potom by už nemalo nič brániť podpisu zmluvy s víťazným uchádzačom,“ uviedol Andrej Doležal. Podľa neho by najväčším zdržaním cca tri mesiace mohlo byť iba podpísanie zmluvy.

 

Spoločnosť Skanska vnímam ako zodpovedného zhotoviteľa s veľmi dobrou reputáciou, čiže nepredpokladám, že by sa uprostred zbalil a odišiel. Myslím, že aj pre nich je to určitá výzva takýto tunel dostavať. Poučení z minulosti sme už počas súťažného dialógu dohodli s uchádzačmi, že ak príde k dostavbe, tak zriadime stálu komisiu pre rozhodovanie sporov,“ dodal minister.

 

To, či sa stihne sprejazdniť úsek do roku 2023, minister komentoval slovami o tom, že projekt je fázovaný medzi rôzne operačné programy, vďaka čomu je možné aj v prípade zdržania alebo problémov rozložiť čerpanie medzi rôzne štrukturálne programy. Práve pre spôsob súťažného dialógu, kedy uchádzači videli stavbu, by podľa Doležala malo aj víťazné konzorcium poznať stav tunelu. „Každý zodpovedný tunelár, myslím v tom stavbárskom slova zmysle, vie, že v tuneli ho môže prekvapiť čokoľvek. Vieme, že tam je problém s vodou, ale preto bolo aj kritérium v hodnotení až s váhou až pätnásť percent. Verím, že zhotoviteľ vie, do čoho ide,“ uzavrel minister dopravy. 

 

 

Mali by sme si pripomenúť, že prešlo už viac ako dvadsať rokov, odkedy sa začala raziť prieskumná štôlňa a základný kameň sa poklepával trikrát. Dokončenie úseku určite prinesie odľahčenie dopravnej situácie v krajskom meste a v celom Žilinskom kraji.



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: Netky Kristýna Peštová

Foto:  Wikipedia/ reprofoto YouTube



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok