Štúdia IBM odhalila dopravnú krízu vo veľkomestách

NETKY.SK • 6 Júl 2010, 12:20 • 2 min
Štúdia IBM odhalila dopravnú krízu vo veľkomestách

Štúdia IBM odhalila dopravnú krízu vo veľkomestách

slovakia

left justify in out

img

Každodenné dochádzanie do práce sa v niektorých svetových a ekonomicky najvýznamnejších mestách predlžuje a je vyčerpávajúcejšie, než si ľudia kedy dokázali predstaviť. Situácia odráža neschopnosť dopravnej infraštruktúry udržať krok s rozvojom ekonomiky. Ukázala to prvá globálna štúdia spoločnosti IBM, venovaná problémom s dochádzaním do zamestnania.
      Spoločnosť IBM uskutočnila prieskum medzi 8192 vodičmi v 20 mestách. Väčšina z nich potvrdila, že situácia sa za posledné 3 roky zhoršila. Preťaženie ciest a dopravné zápchy sú v rozvíjajúcich sa mestách relatívne mladý fenomén a sú dôsledkom prudkého hospodárskeho rozvoja za posledné desaťročie. Pre porovnanie, doprava v mestách ako je New York, Los Angeles a Londýn sa rozvíjala postupne počas mnohých desaťročí. Vďaka tomu mali zodpovední predstavitelia viac času a zdrojov na riešenie problému.
      Podľa informácií pekinských úradov vzrástol počet nových áut registrovaných v Pekingu za prvé 4 mesiace 2010 o 23,8 % na 248.000. Mesto plánuje v roku 2010 investovať so rozvoja dopravnej infraštruktúry 80 miliárd jüanov.
      Štúdia prináša aj pár svetlých momentov. Takmer polovica pekinských vodičov sa vyjadrila, že doprava sa za posledné tri roky zlepšila. Je to odraz lokálnych iniciatív zameraných na zlepšenie dopravnej siete v meste.
      V Štokholme, kde sa zrealizoval projekt inteligentnej dopravy, je dochádzanie do práce bezbolestné. Len 14 % štokholmských vodičov pociťuje negatívny dopad dopravy na svojom výkone v práci alebo škole. Dynamický mýtny systém znížil v Štokholme dopravné zaťaženie o 20 %, skrátil čas čakania v zápchach o 25 % a znížil emisie o 12 %.
      Podľa 57 % respondentov má dopravná situácia negatívny dopad na ich zdravie, pričom toto číslo vyskočilo v Naí Dillí na 96 % a v Pekingu na 95 %. Podobný je trend aj v dopade na pracovný a študijný výkon, kde 29 % účastníkov pociťuje negatívny vplyv dopravy, ale v Pekingu to je až 84 % a 62 % v Naí Dillí.
      Moskva bola pozoruhodná z pohľadu trvania dopravných zápch. Odpovede moskovských vodičov ukázali, že v "top" zápche prečkali v priemere dve a pol hodiny.
      Spoločnosť IBM spracovala výsledky prieskumu do indexu, ktorý vyjadruje emocionálne a ekonomické následky dochádzania na škále od 1 do 100, pričom 100 je najhoršie skóre. Index odhalil výrazné rozdiely medzi jednotlivými mestami. Najmenej bolestivým dochádzaním sa môže pochváliť Štokholm, za ním nasledujú Melbourne, Houston a New York.

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies