VEVEY - Švajčiarsky potravinársky gigant Nestlé znížil svoj odhad nárastu tržieb za celý rok, keďže za prvých 9 mesiacov roka dosiahol horšie ako očakávané výsledky.
Dôvodom sú slabšie tržby z rozvíjajúcich sa krajín, na ktoré malo negatívny vplyv stiahnutie rezancov Maggi z indického trhu. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Globálne tržby najväčšieho potravinárskeho koncernu na svete za deväť mesiacov do konca septembra 2015 klesli o 2,1 % na 64,9 miliardy švajčiarskych frankov (59,69 miliardy eur) zo 66,22 miliardy CHF v rovnakom období vlani. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, pritom odhadovali, že sa znížia menej, na 65,9 miliardy CHF.
Takzvané organické tržby očistené od kurzových vplyvov, akvizícií a predaja aktív za 9 mesiacov síce vzrástli o 4,2 %, ale tempo ich rastu sa spomalilo v porovnaní s 1. polrokom, keď dosiahlo 4,5 %.
Nestlé znížil svoj odhad rastu organických tržieb za celý rok na 4,5 % z pôvodných 5 %. To znamená, že už tretí rok po sebe nedosiahne svoj dlhodobý cieľ, ktorým je zvýšenie tržieb v rozmedzí 5 až 6 %. Dôvodom sú výkyvy na rozvíjajúcich sa trhoch, ktoré majú negatívny vplyv na celkové výsledky švajčiarskej spoločnosti.
(1 EUR = 1,0873 CHF)
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies