Televíziu sleduje na internete denne necelá pätina Slovákov

NETKY.SK • 24 Júl 2014, 16:50 • 2 min
Televíziu sleduje na internete denne necelá pätina Slovákov

BRATISLAVA - S nástupom digitálnych zariadení dostáva pojem televízia širší obsah. Ukázala to aj globálna štúdia Connected Life agentúry TNS, do ktorej sa zapojilo viac ako 55.000 užívateľov internetu z 50 krajín.

slovakia

left justify in out

Podľa štúdie štvrtina (25 percent) ľudí na svete pozerá každý deň televíziu na počítači, notebooku, tablete alebo v mobile. Slovensko nateraz za týmto trendom zaostáva.
     

„U nás sleduje vysielanie televízií na internete každý deň 17,8 percenta ľudí,“ priblížila výsledok prieskumu na Slovensku PR manažérka TNS Slovakia Vladimíra Bunčáková. Pripomenula, že prieskum oslovil užívateľov internetu, a teda sa nevzťahuje na celú populáciu našej krajiny.
     

Kým Slovensko je pod celosvetovým priemerom, juhoázijské krajiny ho prevyšujú. V Číne a Singapure sleduje denne televíziu na internete až 33 percent ľudí. V Hongkongu sa dokonca pomer už obrátil. „Na digitálnych zariadeniach tam večer sleduje obsah štvrtina (26 percent) ľudí, zatiaľ čo klasické televízory zapína iba 14 percent,“ uviedla Bunčáková.
     

Aj napriek nástupu internetu a nových digitálnych zariadení klasické televízory hrajú stále dôležitú úlohu. Štúdia ukázala, že tri štvrtiny (75 percent) respondentov zapína každý deň tradičné televízne zariadenia. Na Slovensku je toto číslo mierne nižšie. Medzi užívateľmi internetu platí, že denne sleduje klasickú televíziu 71 percent z nich.
     

Prieskum ukázal aj to, že takmer polovica (48 percent) všetkých ľudí, ktorí sledujú televíziu v celosvetovom meradle, sa zároveň venuje aj ďalším aktivitám. Napríklad sa pripájajú na sociálne siete, kontrolujú si e-maily alebo nakupujú cez internet.
     

Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že priemerne vlastníme štyri digitálne zariadenia. Austrálčana, Nemci a Briti dokonca až päť. „Vo svete, v ktorom vládne multitasking, sa rýchlo mení i spôsob sledovania televízie. Už to nie je len o sedení doma na gauči bez ďalšieho digitálneho rozptýlenia. Rastie sledovanie viacerých obrazoviek naraz, ako aj sledovanie televízie prostredníctvom internetu, hlavne na ázijských trhoch. To zvyšuje dopyt po obsahu medzi divákmi,“ doplnil Matthew Froggatt, vedúci vývoja v spoločnosti TNS.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona