MILÁNO - Taliansky výrobca kávy Lavazza tento rok nasmeruje viac ako tretinu z plánovaných investícií do rozšírenia podnikania v USA. Chce totiž strojnásobiť svoje tržby na americkom trhu, ktorý sa momentálne podieľa menej ako 10 % na globálnom obrate firmy. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Najväčší výrobca kávy v Taliansku "vyčlenil desiatky miliónov dolárov" na marketing a rozšírenie distribučnej siete v USA. Uviedol to podpredseda predstavenstva Giuseppe Lavazza.
Lavazza sa snaží vyťažiť maximum z amerického trhu, ktorý patrí medzi najväčších konzumentov kávy na svete. Talianska firma vstúpila na trh v USA v roku 1990 a vlani tam dosiahla tržby vo výške 100 miliónov USD (89,06 milióna eur). To je len zlomok z 12,8 miliardy USD, čo je odhad celkových tržieb z predaja kávy v USA.
Talianska spoločnosť by preto chcela svoj obrat na americkom trhu do roku 2018 zdvojnásobiť a postupne ho zvýšiť až na 300 miliónov USD.
Lavazza tento rok "prenikla" na Floridu, keď začala svoju kávu predávať v sieti obchodov Publix Super Markets. Na budúci rok si ju budú môcť kúpiť aj zákazníci tejto siete v Texase.
Na americkom trhu s kávou dominujú "svetoví giganti", ako sú spoločnosti Keurig, Starbucks a Nestlé. Lavazza zvažuje spoluprácu s menšími firmami, napríklad s Peet’s Coffee & Tea.
Talianska spoločnosť, založená v roku 1895, sa chce na americkom trhu sústrediť na spoluprácu s reštauráciami, hotelmi a špecializovanými obchodmi s kávou.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies