Takto zavádzajú obchodníci vo výpredajoch: Veľké zľavy sú iba trik!

NETKY.SK • 29 December 2016, 07:00 • 2 min
Takto zavádzajú obchodníci vo výpredajoch: Veľké zľavy sú iba trik!

BRATISLAVA – Po Vianociach sa nás z každej strany valia výpredaje. Obchodníci ponúkajú zákazníkom zľavy, ktoré niekedy presahujú 75% pôvodnej ceny. V skutočnosti sú však zľavy z inej a značne vyššej ceny.

slovakia

left justify in out

O nekalých praktikách informoval na svojom blogu Michal Dragan, ktorý je odborníkom na internetový marketing. „Na Facebooku ma prenasledovala reklama Alzy, ktorá upozorňovala na mega výpredaj. Tak som si otvoril ich ponuku, vyfiltroval produkty podľa zľavy a pozrel sa na tie s najvyššou a produkt, ktorý bol medzi najprezeranejšími,“ napísal Michal na svojom blogu.

 

Internetový obchod Alza predávala zastrihávač vlasov po zľave za 18,49 eur a na svojom webe uvádzali, že pôvodne stál 262 eur. Michal však zistil, že skutočná cena tohoto produktu nikdy neprekročila 22 eur. Alza umiestnila pri produkte banner 93% zľava.

 

img

 

Napríklad aj parfum značky Calvin Klein Eternity 100ml Alza predávala so 76% zľavou za 22 eur z pôvodných 91 eur. Podľa Michala, ktorý sa odvoláva na portál Heureka.sk však táto parfémovaná voda za polsedných 8 rokov nestála viac ako 48 eur.

 

img

 

Michal ďalej vo svojom blogu upozorňuje na pedaj kamery GOPRO HERO Session, ktorý Alza predáva za 209 eur po zľave zo 444,41. Bežná cena tohoto produktu je však 299 eur.

 

img

 

Nejde len o Alzu, Michal upozorňuje aj na ďalšie weby ako napríklad Mall.sk. Na faktúre zo septembra za objektív pre fotoaparát je cena 381 eur. Na webe však uvádzali ten istý objektív vo výpredaji zlacnený z 529 eur na 395 eur, čiže tento objektív bol v skutočnosti o 14 eur drahší.

 

Na svojom facebooku Michal upozornil na nekalé praktiky obchodu Datart, ktorý predával na Štedrý deň umývačku riadu za 451 eur. V povianočných zľavách uvádzajú rovnakú cenu, avšak píšu, že ju zlacnili o 41% zo 769 eur.

 

 

 

"Pri výpočte zlavy pri tejto umývačke, sme vychádzali z ceny, za ktorú sme umývačku predávali v polovici decembra. Nešlo o žiadnu doporučenú cenu, ale skutočnú cenu umývačky v predvianočnom období. Ceny produktov meníme podľa toho, ako sa mení situácia na trhu," odpovedala Michalovi spoločnosť prostredníctvom facebooku. 

 

Cenu za najväčšie precenenie produktu vyhrala Alza, ktorá na svojom webe uvádza, že skener Brother stále pôvodne 11-tisíc eur a teraz ho predávajú s 96% zľavou za 400 eur.

 

img

 

Michal dáva vo svojom blogu návod, ako proti takýmto praktikám bojovať.

 

Čo s tým ako zákazníci môžeme robiť?

1) Nenakupovať ovplyvnení emóciami a v časovom zhone.

2) Každý produkt si overiť cez porovnávače tovaru a zistiť, či ide o serióznu cenu/zľavu alebo len umelo nafúknutú cenu.

3) Ak takýto produkt nájdete, tak si otvorte Facebook a postnite im to na stránku.

4) Obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu, nech si na týchto obchodníkov posvieti a zistí, či ide o klamanie zákazníkov alebo nie.

 

My pridávame ešte číslo 5) Zdieľajte tento článok, nech sa to dozvie najviac ľudí.
 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies