Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
18. aug. 2019Elena
BratislavaBratislava 28°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
08.01.2019 17:49 Domov
Súčasný minimálny vek vodičov kamiónov a autobusov je jedným z dôvodov ich nedostatku
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
08.01.2019 17:49 Domov

Súčasný minimálny vek vodičov kamiónov a autobusov je jedným z dôvodov ich nedostatku



BRATISLAVA - Zákonom určená minimálna hranica veku pre vodičov kamiónov 21 rokov a v prípade autobusov 24 rokov je jedným z dôvodov dlhodobého nedostatku zamestnancov v tejto profesii na trhu práce. Do už spomínaného veku si väčšina mladých mužov prácu už nájde a to je najväčším problémom. Informovalo o tom v utorok Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia.


V návrhu novely zákona o cestnej premávke z roku 2009 ČESMAD Slovakia presadzuje zníženie veku vodičov pre kamióny na 18 rokov a pre autobusy na 21 rokov. Minimálny vek na udelenie vodičského oprávnenia a na vedenie motorových vozidiel vyplýva z európskej smernice o vodičských preukazoch z roku 2006. Napríklad v Českej republike, Poľsku či Nemecku je minimálny vek vodičov nákladných vozidiel nad 3,5 tony 18 rokov a pre autobusy 21 rokov.
 

Zdroj: Pixabay


V SR bolo podľa oficiálnych štatistík zaznamenaných v roku 2017 spolu 14 013 dopravných nehôd. Z toho nákladné vozidlá nad 3,5 tony predvlani spôsobili 415 (2,96 % z celkového počtu). Podiel nehôd spôsobených týmito vozidlami v rokoch 2016 a 2015 dosiahol 3 %, resp. 4 %.

 

"Dôvodom tohto trendu je okrem iného vysoká odborná úroveň prípravy budúcich vodičov nákladnej dopravy, ktorá zahŕňa dlhodobé školenia a tréningy v oblasti techniky jazdy, konštrukcie či upevňovania nákladu. Kým si mladý človek sadne za volant kamióna, absolvuje navyše k vodičskému oprávneniu ešte minimálne 280 hodín odbornej a praktickej prípravy," poznamenala Baumann.

 

Zdroj: Pexels


Okrem toho vodič po absolvovaní riadneho kurzu musí absolvovať skúšku z 80 náročných otázok zo štyroch tematických okruhov. ČESMAD Slovakia zároveň presadzuje projekt systémového a dlhodobého vzdelávania vodičov na spôsob celoživotného kontinuálneho vzdelávania v spolupráci so strednými dopravnými školami a Žilinskou univerzitou. Súčasné moderné nákladné autá a autobusy sú podľa združenia vybavené pokročilými bezpečnostnými technológiami a vysokým komfortom pre vodiča, čo tiež prispieva k bezpečnej jazde.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zamrznutá UNIZA ❄️❄️❄️ #uniza #winterinuniversity #study #education

Príspevok, ktorý zdieľa Žilinská Univerzita v Žiline (@zilinska.univerzita),



reklama


Zdroj: L.Č. netky.sk/SITA

Foto:  Pixabay, Pexels, Instagram, Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok